Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door jango
Wat ook wel raar is, dat de tijden in het overzicht elke 3 uur met 3 minuten worden verhoogt.
Zo dus; 00 : 03 , 03 : 06 , 06 : 09 , 09 : 12, 12 : 15 ,15 : 18 ,18 : 21 , 21 : 00

Lijkt me toch logisch dat dit telkens de hele uren zijn.

Grtz, Jan
Door wvdkuil
jango schrijft:
Wat ook wel raar is, dat de tijden in het overzicht elke 3 uur met 3 minuten worden verhoogt.
Zo dus; 00 : 03 , 03 : 06 , 06 : 09 , 09 : 12, 12 : 15 ,15 : 18 ,18 : 21 , 21 : 00
Lijkt me toch logisch dat dit telkens de hele uren zijn.
Grtz, Jan
Ik zal voortaan een streepje zetten. Dat lijdt niet tot verwarring.
Het is de verwachting voor de periode van 00 - 03 uur. en van drie uur tot 6 uur, enzovoort.
Bedankt voor de opmerking, Wim
Door wvdkuil
pdw112 schrijft:
Niet alleen het plaatje is weg er mist nog veel meer.
geen weer type/plaatje/wind richting/luchtdruk.

Zal waarschijnlijk een foutje in de XML zijn.
Inderdaad een fout in de xml
Hierbij een stukje van meteosuawerd - xml van dit moment 20 februari forecast van 10:57

Code: Selecteer alles
<Verwachting dagnaam="Dinsdag" dag="26" uur="21" 
              maandnaam="Februari" maand="2" jaar="2013" datum="20130226">
<luchtdruk></luchtdruk>
<temperatuur></temperatuur>
<windrichting></windrichting>
<windsnelheid></windsnelheid>
<weersymbool></weersymbool>
<weersomschrijving></weersomschrijving>
</Verwachting>

Zoals je ziet is die geheel leeg.Maar helaas is dit niet de laatste verwachting, maar de voorlaatste. Dus mijn idee om de laatste niet te verwerken, omdat daar vroeger ook wel eens foute/ lege informatie in zat, werkt dus niet.
Goed, ik wacht nog een paar runs af.

Voor alle duidelijkheid:
De foutsignalering staat aan om juist dit soort fouten te vinden. En de fout wordt maar 1 keer per uur weergegeven. Als het irritant wordt zijn er dus eigenlijk teveel fouten in de invoer, niet in het script.
Maar iedereen kan de error-messages onderdrukken. In de readme staat dat je $errorMessages van true naar false kunt veranderen in het begin (regel 9) van de scripts .
Groeten, Wim
Door wsEpe
Wim,
even een vraagje over de onderste uitgebreide 3 uurs tabel. daar staat nu voor neerslag: 10% kans op 0.1 mm (voorbeeld).
Echter lees ik in de xml 10% kans voor een periode van 12 uur en de 0.1 mm voor een periode van 6 uur.
hoe heb je dit opgelost voor de neerslaghoeveelheid? Heb je beide 6 uurs verwachtingen bij elkaar opgeteld of negeer je de eerste 6 uurs verwachting.
Mijn wens zou zijn op beide 6 uurs verwachting in zo'n tabel te hebben.
Door wvdkuil
wsEpe schrijft:
Wim,
even een vraagje over de onderste uitgebreide 3 uurs tabel. daar staat nu voor neerslag: 10% kans op 0.1 mm (voorbeeld).
Echter lees ik in de xml 10% kans voor een periode van 12 uur en de 0.1 mm voor een periode van 6 uur.
hoe heb je dit opgelost voor de neerslaghoeveelheid? Heb je beide 6 uurs verwachtingen bij elkaar opgeteld of negeer je de eerste 6 uurs verwachting.
Mijn wens zou zijn op beide 6 uurs verwachting in zo'n tabel te hebben.

De 6 en 12 uurs waardes worden samengeteld en bij de MOS en de iconen vermeld.

De 3 uurs tabel vermeldt de 6 uur waarde indien deze ongelijk is aan 0.
De 6 en 12 uur waarde worden samengeteld afgedrukt indien de kans groter is dan 0.
Ik heb helaas alleen een xml met 0 waardes voor de regen, dus wacht op wat regenachtige dagen om het nog eens te controleren.
Verder stoort het mij dat er vaak een % kans staat op 0 mm. Ik wilde net de 5% kans op 0 weglaten omdat die te vaak voorkomt, maar nu er ook 10% voor komt zal ik dat veranderen in 10% kans op < 1 mm. Maar ik wacht nog wat regenachtige dagen af.
Groeten, Wim
Door wsEpe
wvdkuil schrijft:
... zal ik dat veranderen in 10% kans op < 1 mm. Maar ik wacht nog wat regenachtige dagen af...
.
Ik neem even aan dat je hier 0.1 mm bedoeld, maar ik heb nu ook een 15% kans op 0 mm in de tabel.
Ik zit nu te denken aan een extra kolom.
Eentje voor de x% kans op y en eentje voor de neerslaghoeveelheden..
Wellicht is dat nog duidelijker.
Door pdw112
Ik zie iets raars.

op een paar dagen zie ik dat het zonnig is tussen 03-06 uur terwijl de zon opkomt na 06:50 uur.

Bijlagen
Naamloos-a4cd54df4fe83c9480e44964f13d4dd2.jpg
Naamloos-a4cd54df4fe83c9480e44964f13d4dd2.jpg (89.82 KiB) 2913 keer bekeken
Door wvdkuil
pdw112 schrijft:
Ik zie iets raars.

op een paar dagen zie ik dat het zonnig is tussen 03-06 uur terwijl de zon opkomt na 06:50 uur.

Wel een hele leuke, het lijkt net of de dag een uur verschoven is.
Maar de iconen komen zonder aanpassing rechtstreeks uit de xml.
En uit de drie uurs gegevens, ook voor 6 uur en 18uur. En die geven inderdaad voor 6 uur ochtend een zonnetje (en die is nog niet op) en voor 18 uur een maantje terwijl de zon nog niet onder is.

Volgens de tabel van Luc http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/52430-aanpassing-mos-verwachting#52430 zijn de iconen voor het exacte tijdstip. Wellicht zijn de tijden in de xml 1 uur verschoven? Want dan zou het wel kloppen (7 uur dag en 19 uur nacht).
Wie weet een antwoord?

Groeten, Wim
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9