Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door reitsma1960
Er wordt momenteel een nieuwe plaatsnamen database opgebouwd en dit zal ongeveer later vanavond en anders morgen klaar zijn.
Dan moet ook Grave weer present zijn. :)

Mvrgr
Oebel
Door WeerstationGraveNL
Hoi Oebel, bedankt voor je reacties.
Grave is inderdaad weer vindbaar via de zoekfunctie.
Echter bij het openen van de pagina wordt nog steeds "15 daagse weersverwachting voor Grave (DE)" weergegeven.
Schijnbaar is mijn locatie aan Grave in Duitsland gekoppeld!?
Door reitsma1960
WeerstationGraveNL schrijft:
Hoi Oebel, bedankt voor je reacties.
Grave is inderdaad weer vindbaar via de zoekfunctie.
Echter bij het openen van de pagina wordt nog steeds "15 daagse weersverwachting voor Grave (DE)" weergegeven.
Schijnbaar is mijn locatie aan Grave in Duitsland gekoppeld!?

Dag Peter,

In het EUweather script wordt de locatie bepaald door coördinaten. Het zal waarschijnlijk zo zijn dat jouw coördinaten van je locatie dichter bij die van Grave (DE) liggen? Tenminste dat zou een verklaring zijn.
Wanneer ik zoek op Grave krijg in Grave (NL) en ook bij de 15 daagse verwachting krijg ik Grave (NL).
Je kunt proberen in het script te spelen met je locatie coördinaten totdat het goed werkt. In ieder geval is dit de juiste link naar de verwachting voor Grave (NL):
http://euweather.eu/forecast.php?fl=NL& ... city=Grave
en is dit dus je geoid: geoid=2755358

Mvrgr,
Oebel
Door WeerstationGraveNL
Dankjewel Oebel.
Ik heb nog even de config nagekeken.
Ik zie dat ik daar de coordinaten met 4 cijfers achter de komma had staan.
Heb deze teruggebracht naar 2 en nu geeft het script weer Grave (NL) aan.

51.7579 werd 51.76
5.7391 werd 5.74

Werkt het script enkel met 2 cijfers achter de komma, of zou 4 ook moeten werken?
Door WeerstationGraveNL
Het script wil toch steeds weer naar Grave in Duitsland, maar als je zoekt in Duitsland op Grave, dan wordt Grave in Nordbrabant gevonden :) Waarschijnlijk per ongeluk Grave toegevoegd aan de Duitse plaatsen?