Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door petergroeneveld
WeerstationGraveNL schrijft:
Dat is een veel voorkomende misvatting Regards :)

De nacht is tussen 0.00 en 06.00 uur.
De ochtend is tussen 06.00 en 12.00 uur.
De middag is tussen 12.00 en 18.00 uur.
En de avond tenslotte is tussen 18.00 en 24.00 uur.

De nacht van een dag valt dus altijd vóór de ochtend.
Bedoelt men de nacht ná de dag, dan zegt men meestal "de nacht van maandag op dinsdag". Daarmee bedoelen ze dan dinsdagnacht.

Je moet het maar even weten ;)

/edit:
N.a.v. bovenstaande is "mijn" nacht eigenlijk ook niet goed gekozen, want nacht duidt op 00-06 uur, terwijl de tijd tussen 18-24 uur ook bij de getoonde data hoort. Je zou beter de tegenhanger van daglicht kunnen gebruiken.

Deze verwachting is wat dat betreft al een stuk beter dan die van MC.
http://www.leudalweer.nl/?p=forecast_ten
Door WeerstationGraveNL
Dat is een uitgebreid vooruitzicht en laat weinig aan fantasie over :)

@Thierry:
Ik had echte al tussen aanhalingstekens staan.
Men mat/meet van zes uur 's morgens tot zes uur 's morgens omdat je dan 2 aaneengesloten meetperioden hebt (nacht en dag).

Het werd echter een probleem toen digitale weerstations in swung kwamen en men ging meten van 0 uur tot 24 uur.

Zoals gezegd: hier komen we niet snel uit ;)
Ik ga een pot biljarten en er op m'n gemak nog eens over nadenken :D
Door Regards
petergroeneveld schrijft:
Deze verwachting is wat dat betreft al een stuk beter dan die van MC.
http://www.leudalweer.nl/?p=forecast_ten

Eerst even dit, het is absoluut mijn bedoeling om mijn gelijk te krijgen hier in (ben hier al 1,5 uur mee bezig wat ik hier mee aan moet, ik kan ook niet goed uit mijn worden komen met zo'n situatie) .

Heb in mijn "test" >> Link << pagina nog een voorbeeld bijgezet met de tijden er bij zoiets als wat Peter heeft (kijk even niet naar de layout).

Zoals in mijn voorbeeld, zou "Zaterdag 18:00 tot 06:00 uur" "Vrijdag 18:00 tot 06:00 uur" moeten zijn.
Denk niet dat wij hier iets aan zouden kunnen doen, het zit in de xml gegevens (kijk maar in de directory cache en open deze file met kladblok).
Door Wietse
Hallo allemaal,

Ik hoop dat Meteo Consult, in de XML graag het volgende wil aanpassen:
De datum, het zit namelijk allemaal aan elkaar geplakt, waardoor het onbruikbaar wordt. En graag in een andere volgorde i.p.v. 20090501 liever 01.05.2009. Dit maakt het een stuk overzichtelijker en mooier.

Ik hoop dat dit mogelijk is. En ik ben benieuwd wat andere weeramateurs hier van vinden.

Met vriendelijke groet,
Wietse.
Door Weerstation Kaatsheuvel
Hallo Wietse,

Dit is waarschijnlijk gedaan om alles opvolgorde te kunnen opslaan, anders gaan alle gegevens door elkaar.

Groet,
Hans
Door tvg
Wietse schrijft:
Hallo allemaal,

De datum, het zit namelijk allemaal aan elkaar geplakt, waardoor het onbruikbaar wordt. En graag in een andere volgorde i.p.v. 20090501 liever 01.05.2009. Dit maakt het een stuk overzichtelijker en mooier.

Ik hoop dat dit mogelijk is. En ik ben benieuwd wat andere weeramateurs hier van vinden.

Met vriendelijke groet,
Wietse.

Wietse

In php met -
Code: Selecteer alles
print date("d-m-Y",strtotime("$aanmaakdatum"))
- wordt de datum weergegeven in onze volgorde.

Groet
Theo
Door Wietse
tvg schrijft:
Wietse schrijft:
Hallo allemaal,

Met vriendelijke groet,
Wietse.

Wietse

In php met -
print date("d-m-Y",strtotime("$aanmaakdatum"))
- wordt de datum weergegeven in onze volgorde.

Groet
Theo

Dankjewel, precies wat ik zocht :D.
Weet u misschien ook hoe ik in mijn script dag en nacht kan invoegen en de maximumtemperatuur rood kan maken en minimumtemperatuur blauw?

Groetjes, Wietse.
Door tjabine
Dus als ik het goed heb wordt het dan?
<?php echo print date("d-m-Y",strtotime("$aanmaakdatum"))?>

In het php script?
Door Wietse
tjabine schrijft:
Dus als ik het goed heb wordt het dan?
<?php echo print date("d-m-Y",strtotime("$aanmaakdatum"))?>

In het php script?