Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door SpeedyGJ
Klopt, maar je kan niet de min/max aflezen, dit hebben ze slim bedacht door deze in de meters te doen :)
Met de wind is het ook leuk gedaan: De max snelheid over 10min wordt weergeven, de max snelheid in de pijltje en de actuele 10min gemiddelde.
Ik vind het gewoon een leuke toevoeging al vind ik het wel erg jammer dat het maar eens in de 6 seconden wordt vernieuwd, wat ik ook instel, het blijft 6 seconden, als je 10sec doen wordt die ook om de 10sec geupdate.

Daarom vind ik het jammer dat ze de realtime van cumulus zelf niet aanpassen tot alle gegevens erin staan :) maar goed niks aan te doen natuurlijk.
1 deze dagen zal ik toch de VP2 console weer aan de praat gooien, want dat is wel iets wat in 2 seconden update, vooral belangrijk als het station misschien weer terug gaat naar de pier :)
Door nitrx
Volgens mij kan de update nooit sneller dan 10 seconden zijn dat is namelijk de minimale interval waarmee cumulus de gegevens updated, er zijn trouwens maar weinig stations die sneller dan 1 keer per 10 seconden de nieuwe data doorgeven.
Door eugel
Willy Peters schrijft:
Willy Peters schrijft:
Ik heb het spul uitgepakt maar kan iemand vertellen welk bestand naar waar gekopieerd moet worden? Ik zie nu dat gauges-ssT en realtimegaugesT in de map web ververst worden. Echter in de map Cumulus bij mijn hosting zie ik niks veranderen. Natuurlijk staat er iets niet goed, maar wat?

Willy

Niemand?

zie je mailbox
Door SpeedyGJ
nitrx schrijft:
Volgens mij kan de update nooit sneller dan 10 seconden zijn dat is namelijk de minimale interval waarmee cumulus de gegevens updated, er zijn trouwens maar weinig stations die sneller dan 1 keer per 10 seconden de nieuwe data doorgeven.

Weet je dat zeker?
Vreemd dat cumulus realtime dan wel om de 2sec de data ophaalt en ook daadwerkelijk om de 2sec nieuwe data laat zien ;) dus wat je zegt klopt niet helemaal.

En ja er zijn niet heel veel stations die onder de 10sec update, maar toch zijn er wel stations die 4seconden interval heeft :)

Kortom het kan allemaal wel degelijk alleen snap niet waarom het gewoon actueel kan zijn.
Door Weerstation Aalten
Nu weet ik niet of dit kan of mag maar is dit niet om te bouwen voor weatherdisplay aangezien cumulus en weatherdisplay bij mij gezamenlijk niet vlekkeloos loopt.

Weerstation Aalten schrijft:
Hallo allemaal,
Ik kwam op meerdere website de volgende .js tegen die de wind snelheid en wind richting aan geeft.
Nu ben ik al aan het zoeken geweest op het internet maar kan het niet vinden weet namelijk ook de bestand naam niet van deze.
Iemand hier die het weet?
[img]http://www.weerstationaalten.nl/wind.png[/img]
Door Weerstation Aalten
Het probleem lijkt nu opgelost.
Ik heb het programma n8vbvcom geïnstalleerd en de compoort toe gekend aan de software in plaats van tcp/ip.
Nu draait cumulus zonder problemen door in virualvp.