Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
eugel schrijft:
Echter loop ik tegen het probleen aan dat onder temperatuur geen cijfer achter de comma komt te staan. zie b.v alleen 17°C in plaats van 17,1°C

nitrx schrijft:
Ok dan heb ik blijkbaar niet de juiste versie, en is de laatste versie niet op de downloadsite

Mijnerzijds een foutje, oude versie van 1 script opgeladen naar download site.
Hierbij het gewijzigde script. Ik heb het meteen een hoog versienummer gegeven dan kan ik in de paginabron meteen zien welke versie wordt gebruikt.

Ik pas zodadelijk ook de downloadsite aan zodat er niet nog meer mensen tegen aanlopen.
Bedankt voor het signaleren en veel succes met testen.

Wim
Bijlagen
(8.02 KiB) 220 keer gedownload
Door wvdkuil
nitrx schrijft:
rest nog een vraag de termometer geeft de maximumtemperatuur aan van gisteren en niet vandaag mogelijk een vergissing

Omdat ik eigenwijs ben, heb ik dit met opzet gedaan. De standaard thermometer van Saratoga geeft in de ochtend altijd een maximum temperatuur die gelijk is aan de huidige temperatuur. Pas in de loop van de middag/avond zie je een verschil.
En ik wil juist zien wat het maximum kan worden die dag. Dus daarom neem ik de minimum en maximum waardes over vandaag en gisteren naast de thermometer zodat je in 1oogopslag kan zien de huidige temperatuur en de range (min max) waarbinnen die temperatuur vermoedelijk beweegt.

Het is niet veel werk om dat door de gebruiker te laten instellen (een volgend release)maar ik vond het duidelijker zo.

Ik heb op de download site
http://www.weerstation-leuven.be/_template/template.php
ook een pagina met veel gestelde vragen en daar staat deze nu ook bij.

Veel plezier met de template, Wim
Door eugel
wvdkuil schrijft:
eugel schrijft:
Echter loop ik tegen het probleen aan dat onder temperatuur geen cijfer achter de comma komt te staan. zie b.v alleen 17°C in plaats van 17,1°C

nitrx schrijft:
Ok dan heb ik blijkbaar niet de juiste versie, en is de laatste versie niet op de downloadsite

Mijnerzijds een foutje, oude versie van 1 script opgeladen naar download site.
Hierbij het gewijzigde script. Ik heb het meteen een hoog versienummer gegeven dan kan ik in de paginabron meteen zien welke versie wordt gebruikt.

Ik pas zodadelijk ook de downloadsite aan zodat er niet nog meer mensen tegen aanlopen.
Bedankt voor het signaleren en veel succes met testen.

Wim

Geupdate en het werkt prima nu. Bedankt.
Door wvdkuil
Aan die gebruikers van de template waar ik geen e-mail adres van heb:

Dankzij een bericht van William Kuijstermans van weerstation Roosendaal is een grove fout in de afhandeling van javascript in de template bekend geworden en opgelost.
Bezoekers van uw website die van Firefox of Explorer gebruik maken en de eerste pagina langer dan 300 secondes laten open staan krijgen een zeer moeizaam werkende Firefox/Explorer.
Alleen een andere pagina van uw website oproepen of de pagina wegklikken helpt hier tegen.

Deze fout treedt alleen op in FireFox en blijkbaar ook in Internet Explorer. Niet in Chrome en Safari.
De fout is door mij gereproduceerd in Firefox. InternetExplorer moet ik nog verder testen.

Oplossing:
1. Backup maken van ajax.js in de map weather\\javaScripts\\
2. Het bijgevoegde script uitpakken en opladen naar uw website en de oude versie in de map weather\\javaScripts overschrijven.

Met vriendelijke groet,
Wim van der Kuil
Bijlagen
(3.33 KiB) 209 keer gedownload
Door wvdkuil
nitrx schrijft:
[quote]Ik krijg het niet voor elkaar om de googlemap van beneluxweather in de template te zien volgens mij heb ik wel een api-key aangezet maar waar dat nummer is ?? . http://apeldoorn.tk/weather/index.php?p=32/quote]
Je bedoelt de wereldkaart. (menu 32). De Beneluxkaart (menukeuze 31) werkt goed.
Het volgende is mogelijk:
1. schrijfrechten map.
De schrijfrechten van de map glo moeten op NIET op 755 maar op 777 staan INCLUSIEF de inhoud en submappen.
Anders kan het javascriptje niet worden uitgevoerd.
2. de juiste key.
Je hebt de key goed ingevuld in settings , en bij mij werkt jouw key wel.
Dus optie 1 is het meest waarschijnlijk.

Groeten, Wim
Door nitrx
Heb alles op chmod 777 gezet maar werkt niet.Blijkbaar niet ik krijg een melding als ik de map 'download'..

Code: Selecteer alles
function GBrowserIsCompatible() {return false;}alert("Voor deze website is een andereGoogle Maps API-sleutel vereist. U kunt een nieuwe sleutel maken op http://code.google.com/apis/maps/documentation/javascript/v2/introduction.html#Obtaining_Key.");function GUnload() {}var G_API_VERSION;
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9