Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door pdw112
Werken deze grafieken ook als je alleen maar HTML hebt dus geen php database.
De website van mijn provider heeft geen php database.
Door dualfoot
Als de gegevens automatisch in een html tabel komen dan zou het kunnen, zoek op het forum van highcharts daar maar eens naar.

Ik heb gisteren een voorbeeld script gekregen van weerstation lemmer (ben even zijn gebrnm vergeten) Deze ga ik zo snel mogelijk aanpassen, zodat hij lijkt op de grafieken die nu op mijn site staan. Ik hou jullie op de hoogte van de vooruitgang!
Door dualfoot
Omdat ik deze week erg weinig school heb gehad, ben ik bezig geweest met de grafieken.
Dankzij een vriend ben al redelijk op weg: http://hetweerinnagele.nl/voorbeeld/sql/temp.php
Hij laad nu alles volledig uit mijn mysql tabel. Helaas zal ik komende weken nog wel bezig zijn om het verder uit te werken. Ik heb nu alleen nog maar een temperatuur, ik wil in deze grafiek ook nog een dauwpunt. En dan moeten de andere grafieken ook nog komen. Ik zat te denken aan (eerst alleen de grafieken van vandaag): Temperatuur (en dauwpunt in een), regen, luchtvochtigheid, barometer, windsnelheid en windrichting.

Ik zal nog een lange tijd bezig zijn!
Door teesee64
Ziet er goed uit hoor!!

Ik heb het nu zover dat het bij mij allemaal goed werkt.
Zelfs een pie grafiek is gelukt.

http://www.weerstation-lemmer.nl/grafieken-nieuw.html

Ga er nu aan werken om ook per maand en per jaar grafieken te maken. Bij mij werkt alles met een database maar het moet in principe ook mogelijk zijn om gebruik te maken van flat files (realtime.txt)

Groet,
Theo
Door teesee64
Klopt. Ik heb voor iedere grafiek nu nog een aparte .php en .js file.

Maar de bedoeling is om het allemaal in 1 file te proppen. Dat werkt iets makkelijker.

Ik heb het nu zo gedaan omdat het dan wat makkelijker is om te testen en eventueel veranderingen in aan te brengen.

Groet,
Theo
Door dualfoot
Ik heb nu voor elke grafiek (alhoewel ik er nog maar 1 heb) 1 bestand. Het connecten zit wel in een apart bestand. Voor de rest, de php en js zitten bij elkaar.
Door dualfoot
Even de agenda voor het maken van de grafieken (mijn volgorde)
- Eerst de grafieken maken:
- Temperatuur/ dauwpunt (Al aanwezig)
- Luchtdruk (Moet geen probleem zijn, gewoon kopieren)
- Luchtvochtigheid (Al aanwezig)
- Neerslag (Kan moeilijk worden ivm staafgrafiek)
- Windsnelheid (Moet lukken)
- Windrichting (Moet ook lukken)

- Dan wil ik datepicker gaan implementeren zodat je dagen terug kunt kijken. Er gaat denk ik wel wat tijd in zitten.

- Als laatste wil ik maandelijkse en jaarlijkse grafieken toevoegen

Ik hou jullie op de hoogte!

ps. de grafieken worden gemaakt voor weather display, die upload naar mysql database.
Door roelw
Het is mijn zoon gelukt om vanuit een txt bestand met mijn weergegevens grafieken te maken (nu nog alleen temperatuur en luchtvochtigheid) en die in een Joomla 1.5 artikel te tonen. Met de ingebouwde kalenderfunctie kan een andere dag worden gekozen. Bij het openen van de pagina krijg je de gegevens van vandaag.
Er is nog een lange weg te gaan voordat alle grafieken werken maar voorlopig is dit al een hele overwinning. Ik hoop in de komende weken wat meer javascript-kennis op te doen om er mee door te gaan.
Zie mijn website (is nog een testomgeving) http://www.weerstationgoeszuid.nl/index.php/grafieken. Onderin deze pagina kun je een andere datum kiezen. Tot 11-12-2010, de datum waarop ik ben gaan registreren.

Roel
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 20