Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Willy Peters
Wim,

Had je een Pm gestuurd maar ik zag later dat je liever hebt dat de vragen via dit topic gesteld worden. Dus bij deze.

Waar kan ik de bestanden aa_index.php en aa_crossdomain.xml vinden? Deze zouden ook geupload moeten worden. Verder moeten de rechten ingesteld worden van alle mappen. Waar doe je dit precies?
Ik mis in de handleidingen toch een aantal zaken die althans voor mij niet vanzelfsprekend zijn.

Willy
Door wvdkuil
Willy Peters schrijft:
Waar kan ik de bestanden aa_index.php en aa_crossdomain.xml vinden?
De bestanden zz_index.php en zz_crossdomain.xml vind je in de download onderaan. Die heb je als allerlaatste nodig, daarom is de naam veranderd van aa in zz. Zal in de documentatie zoeken naar de aa_naam en aanpassen.
Verder moeten de rechten ingesteld worden van alle mappen.
Dat doe je het makkelijkst met een grafisch FTP programma.
Nu gebruik ikzelf op mijn Mac het ftp-programma Cyberduck. daarmee kan ik rechtsklikken op een map op de server en de nieuwe waardes voor de map aangeven. Het document folderContents_nl.pdf in de documentatie map in de download zie je bovenaan hoe de rechten standaard moeten staan en met twee vinkjes extra staan ze op 777 voor die paar mappen die dat nodig hebben.
Maar nogmaals dat hangt van het programma af waarmee je je zaken uploadt.
Waarschuwing: Je moet niet alleen de map die bevoegdheid geven maar altijd ook kiezen voor Pas toe op ingesloten onderdelen. Dat wil zeggen dat niet alleen de map zelf maar ook alle scripts in de map en alle mappen in de map dezelfde rechten krijgen.
Dat gebruiken wij voor de algemene cache map en voor een paar Amerikaanse scripts die een eigen cache gebruiken of in hun eigen map zelf documenten willen opslaan.

Groeten, Wim
Door wvdkuil
Ja. Vanaf het augustus release zijn er twee extra parameters in settingsSite.php:
Code: Selecteer alles
$SITE['stripAll'            = false;       // to have only menu in joomla sites etc
$SITE['stripMenu']       = false;       // and no menu
Als u de stripAll op true zet wordt de header + de zijkolom + de footer NIET afgebeeld.
Wel wordt dan een horizontaal menu getoond.

Als u ook nog stripMenu op true zet verdwijnt ook het menu.

Deze parameters zijn ingevoerd zodat de kernpagina van de template in een frame op een website kan worden afgebeeld.
De af te beelden pagina nummers worden dan vanuit het Joomla menu of iets dergelijks doorgegeven aan de template.

Let op: Als je ook een eigen Meteoalarm waarschuwing op je site hebt, zet dan in de settings voor de template de waarschuwing uit. Anders verschijnt die twee keer op je scherm.
Door wvdkuil
hanszzz schrijft:
[quote]Dat is allemaal gelukt Wim :woohoo: nog een laatste vraagje erover is het ook mogelijk om de gegevens bv om de minuut 30sec of zelfs 4 sec te laten updaten?/quote]

Alles is mogelijk. Maar welke gegevens wil je frequenter gebruiken?
Sommige bestanden als WDL clientraw.txt e.d. staan helemaal los van de template.
De startpagina wordt al per minuut gewijzigd en vergt nogal wat bandbreedte. Als ik de meerdere reacties van gebruikers lees waar de grootte van de FTP upload EN de frequentie wordt aangehaald om een site op zwart te zetten zou ik wel voorzichtig zijn.

Ik zal in een volgend release zeker een makkelijker manier maken om aan te passen vermoedelijk via een parameter in settingsSite.php. Sommige gebruikewrs willen namelijk een lagere frequentie zelfs naar 1 keer per 10 minuten i.v.m. problemen bij de webhoster.

Als je niet wilt wachten, laat even weten wat je precies bedoelt, welke gegevens en welke frequentie. Dan geef ik hier de regels in de Javascript bestanden wel door.

Groeten, Wim
Door hanszzz
Hallo Wim als je bedoelt dat de startpagina elke minuut actueel is hoe kan dat de teller niet naar 0 springt

Bijgewerkt op: : 02-09-2012 11:12 982 secondes geleden al 982 sec geleden dus

als ik het goed begrijp moet hij naar 60 sec weer naar 0 gaan toch?

grt Hans
Door wvdkuil
hanszzz schrijft:
.....hoe kan dat de teller niet naar 0 springt ?
Bijgewerkt op: : 02-09-2012 11:12 982 secondes geleden al 982 sec geleden dus

Dit principe is uitgedacht door Saratoga en anderen. Ik heb dat gevolgd.
Als een bezoeker de website pagina bezoekt en van zijn pc wegloopt dan stopt het opvragen van nieuwe gegevens na X pogingen met telkens Y secondes er tussen, anders zou de webserver steeds onnodig gegevens opvragen terwijl er niemand meer naar kijkt.
Daarom verschijnt er in de header de boodschap: Wijzigen gestopt, ververs de pagina etc.

In jouw geval kan dat niet omdat de header is weggelaten.

Als ik je goed begrijp is: Wat jij mooi vindt is dat de pagina continue ververst wordt ook zonder dat er iemand iets op de pagina's doet. klopt dat?
Wijzig in website/weather/javaScripts/ajax.js
regel ongeveer 8 en 16:
var reloadTime = 10000; // reload AJAX conditions every 30 seconds (= 30000 ms) time
van 30000 (30 secondes) naar de gewenste snelheid (nu 10 secondes in dit voorbeeld)
var countUpdatesMax = 0; // max number of files to load before pause and full reload is needed
van 12 (is 6 minuten totaal) naar 0, dan gaat het altijd maar door.

Zoals een bekende Nederlander ooit zei, "ieder voordeel heeft zijn nadeel" Ook hier zitten nadelen aan. Nu worden de dynamische waardes als temperatuur, luchtdruk enzovoort voortdurend gewijzigd. Maar als het nacht wordt dan wordt de hele paginakleur / achtergrond foto's e.d. niet gewijzigd.

Groeten, Wim
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9