Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door powerr
wvdkuil schrijft:
Nieuwe versie staat on-line
http://www.weerstation-leuven.be/meteoWarning/warning.php

powerr gaf de oplossing al aan:
Het is me vandaag (pas) opgevallen dat de tijden weer niet kloppen. Waarschijnlijk komt dit door de overschakeling van de zomertijd naar de wintertijd.
Heb dus nu ingebouwd dat er 3600 secondes wordt verrekend als er geen zomertijd is.

Groeten, Wim

Super, bedankt! Ik heb de oude versie al vervangen door de nieuwe.
Door tinuz97
Weet iemand hoe ik dit in mijn Saratoga template kan krijgen?
Ik snap er niets van namelijk:
warning.php het script dat u moet aanroepen via een include("warning.php");
incMeteoalarm.php het ondersteunenende script wat de informatie van de website van meteoalarm.eu haalt.

Dat is chinees voor mij :dry:
Misschien wil iemand mij even helpen,alvast bedankt :)
Door reitsma1960
Dag Wim,

Vandaag valt op dat de hele waarschuwingstekst niet verschijnt. Alleen het deel vóór de tekst tussen () is zichtbaar.

Plaatselijk glad door winterse buien, sneeuwresten en (/of bevriezing van natte weggedeelten. / Risk slippery roads due to wintry showers, snow remnants or freezing of wet roads.)

Groet,
Oebel
Door powerr
@ Oebel

Dit heb ik nu even opgelost door in warning.php een spatie achter de slash te zetten bij het filter.
Dit probleem had ik volgens mij ook al een keer eerder en ik dacht dat bovenstaande oplossing weer voor problemen ging zorgen bij een andere tekst, waarna ik het filter toen weer had hersteld naar de standaard filtering (alleen slash). Maar het kan ook zo zijn dat ik toen een spatie voor de slash had gezet, dat weet ik alleen helaas niet meer.
Ik heb de tekst van vandaag opgeslagen en als ik straks weer problemen ga krijgen bij andere teksten, kan ik gaan kijken of/hoe ik dat kan gaan oplossen.

EDIT: als de Engelse tekst altijd met een hoofdletter begint, kunnen we misschien gaan filteren door te kijken waar de tweede hoofdletter staat. Dan moet vanaf die hoofdletter alles wat daarna komt worden verwijderd en de slash met spatie voor de hoofdletter ook. Voor die spatie met een slash gaan we dan kijken naar de dichstbijzijnde spatie en slash bij die hoofdletter en dan dus die spatie en slash verwijderen.
Ik weet alleen niet of dat haalbaar is om zo'n functie te maken.
Door wvdkuil
Hier waar ik op vakantie ben zijn er misschien waarschuwingen voor teveel zon.
Als jullie een tekst tegen komen inderdaad graag een kopie maken en opslaan, zodat we het script kunnen aanpassen.
Alvast bedankt voor het meedenken,
Groeten, Wim
Door wvdkuil
Voorzover ik de huidige teksten kan zien moet er voortaan gesplitst worden op
'. /' dus punt spatie slash
Ik kan hiervandaan geen nieuw script uploaden, dus s.v.p. in de eigen versie aanpassen.
$SITE['warningSplit'] = '. /';
Dan worden en /of tekens wel goed weergegeven.
Dat is vooralsnog veiliger.
Immers beter teveel (Engelse) tekst dan te weinig Nederlandse tekst.

Huidige teksten:
Plaatselijk glad door winterse buien, sneeuwresten en /of bevriezing van natte weggedeelten. / Risk slippery roads due to wintry showers, snow remnants or freezing of wet roads.

Langdurige sneeuwval. / Several hours with snowfall. 
Grote kans op langdurige sneeuwval. / Snowfall for several hours. 
Grote kans op langdurige sneeuwval. / Snowfall for several hours. 
Langdurige sneeuwval in combinatie met vrij veel wind. / Several hours with snowfall in combination with rather strong winds. 

Groeten, Wim
Door powerr
@ Wim

Filteren op punt en slash is niet zo'n goed idee, want er staat volgens mij niet altijd een punt achter de Nederlandse tekst.

Ik heb wel nog een mogelijke oplossing bedacht, die waarschijnlijk makkelijker te programmeren is: if statement: als er meer dan 1x een slash in de Nederlandse tekst staat, dan moet het script de 1e slash laten staan en de 2e slash met alles wat daarna volgt, verwijderen. En bij else: de (1e) slash met alles wat daarna volgt, verwijderen. Het lijkt me een goede oplossing, tenzij het KNMI meerdere slashes gaat gebruiken, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10