Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door jansmit
wslangerak schrijft:
@Jansmit

Als er styles in je script staan kan je daarmee de kleuren aanpassen ( en de tabelachtergrond eventueel met td bgcolor="jouwkleur" )

Bedankt ga er wat mee stoeien
mvg
Jan Smit
Door Wietse
tvg schrijft:
Wietse schrijft:
Hallo allemaal,

Ik gebruik een heel ander script als jullie (http://www.meteo-almelo.nl/weersverwachting.php).

Weet iemand dus hoe ik hier dag en nacht kan neerzetten bij de dagen en de maximum- en minimumtemperatuur rood en blauw kan maken?

Dat van Regards werkt geloof ik niet helemaal.

Groetjes, Wietse.

Wietse

Volgens mij is dit de oplossing voor dag en nacht

Code: Selecteer alles
<? php if ($uur[x]==18) {echo 'dag';} else {echo 'nacht';} ?>

en voor de kleur

Code: Selecteer alles
font color="<? php if ($uur[x]==18) {echo 'ff0000';} else {echo '0000ff';} ?>"

Ik dacht dat je kleuren al goed stonden

Groet
Theo

Bedankt Theo,
Voor jou heb ik hier ook nog een tip: Je hebt namelijk de minimumtemperatuur rood en maximumtemperatuur blauw, precies andersom lijkt me beter ;).
Afbeelding.
Door Regards
jansmit schrijft:
Bedankt nu nog wat andere kleuren, vind alles een beetje somber
mvg
Jan Smit

Heb wat "kleuren" gemaakt >> Link << (flink naar beneden scrollen) 8 versies, rood, geel, blauw & groen.

Je kan ze ook gelijk downloaden op die pagina als je het wat vind, zijn zo maar voorbeelden.
Wil je iets in de kleur van bijvoorbeeld van je site? geef het even door en dan wil ik er wel naar kijken.
Heb je liefer combinaties van kleuren? kan ook geef het aan dan proberen we wat te in elkaar te flanzen.

Gr Rik
Door jansmit
Regards schrijft:
jansmit schrijft:
Bedankt nu nog wat andere kleuren, vind alles een beetje somber
mvg
Jan Smit

Heb wat "kleuren" gemaakt >> Link << (flink naar beneden scrollen) 8 versies, rood, geel, blauw & groen.

Je kan ze ook gelijk downloaden op die pagina als je het wat vind, zijn zo maar voorbeelden.
Wil je iets in de kleur van bijvoorbeeld van je site? geef het even door en dan wil ik er wel naar kijken.
Heb je liefer combinaties van kleuren? kan ook geef het aan dan proberen we wat te in elkaar te flanzen.

Gr Rik

Rik ik heb voor lichtblauw gekozen vriendelijk bedankt,
mvg
Jan Smit
Door Wietse
Hallo allemaal,

Eindelijk is het gelukt met de maximum- en minimumtemperaturen rood en blauw te krijgen. Mijn MOS verwachting is hier te bekijken.

Met vriendelijke groet,
Wietse.
Door kubus
Ik heb het script van Rik op mijn website bezet als test. Ik krijg echter een foutmelding zonder dat ik het script heb aangepast.
Kan een van jullie mij vertellen welke instelling er verkeerd staat.
Ik heb de directory cache netjes op CHMOD 755 gezet en ook het mos.php bestand staat op CHMOD755

Mijn testpagina staat op http://www.meteo-bleiswijk.nl/MOS/verwachting.php

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Robert
Door tvg
Je provider heeft "function.fopen" geblokkeerd en geeft daardoor foutmeldingen,,waarschijnlijk om veiligheids redenen. :(

Eigenlijk zou je aan Jorissynnaeve moeten vragen om dit in het script aan te passen.

Groet
Theo

P.S. ik kan dat niet
Door petergroeneveld
kubus schrijft:
Ik heb het script van Rik op mijn website bezet als test. Ik krijg echter een foutmelding zonder dat ik het script heb aangepast.
Kan een van jullie mij vertellen welke instelling er verkeerd staat.
Ik heb de directory cache netjes op CHMOD 755 gezet en ook het mos.php bestand staat op CHMOD755

Mijn testpagina staat op http://www.meteo-bleiswijk.nl/MOS/verwachting.php

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Robert

CHMOD je cache directory eens naar 777, heb ik ook moeten doen en toen waren de foutmeldingen ook verdwenen.

Succes,

Peter.
Door kubus
Peter bedankt voor je advies. CHMOD naar 777 van de cache directory gaf het juiste resultaat.

Bedankt voor jullie support
Door Regards
Voor de mensen die geen php hebben draaien op hun website heb ik misschien (als je dit wilt) een oplossing.
Wil voor diegenen, die dit willen, de php script draaien op mijn server, is geen probleem, heb dit nu voor een station gedaan (Ridderkerk).
Hij heeft nu nog een testpagina draaien waar men nog kan kijken hoe dit er uit ziet >> Link << komt later hier te staan >> Link <<.

Wil je het zelf proberen? kopieer dan de code die hieronder staat in je html pagina.

Belangrijk!! heb een spatie moeten geven in de url haal deze weg!! hij zit tussen de : en / dit daar anders de code op het forum niet goed komt te staan.

Dit is natuurlijk alleen maar om te testen, zou je het graag willen? geef dit dan aan (hier op het forum) via een PB of vul op mijn site het webformulier in (ik zet liever niet een e-mail adres neer).
Ik kan als je dit wilt de kleuren natuurlijk voor je aanpassen aan je website (als ik er tijd voor heb natuurlijk).

Er zit natuurlijk altijd een maar aan vast, heb dit ook aangegeven aan weerstation Ridderkerk en hij vond dit geen probleem.
Ik draai zelf een server, het zou kunnen zijn dat deze uitvalt/storring heeft of als ik hem een "schoonmaak" beurt geef, wat ook kan gebeuren is dat mijn internet vebinding uitvalt.
Waar men ook rekenig moet houden is dat alles over een upload gaat van ongeveer 1 MB heb 6 websites draaien, mailserver en nog meer dingen, dus het kan ook wat traag zijn soms, hou wel met deze dingen rekening.

Ik doe dit allemaal voor de lol en omdat ik het leuk vind om mensen te helpen, er zit geen bedoeling hier achter, gewoon fun, het kost jullie geen centen (draait toch al 24 uur per dag, kan dit er ook nog wel bij).

Heb hiervoor ook speciaal een sub domein aan gemaakt zodat de url zo kort mogelijk is.

Dus kom maar op :blink:

Gr Rik
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10