Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door SpeedyGJ
Voor de mensen die geen PHP hebben en toch de mogelijkheid willen hebben om via deze weg de mosverwachting willen presenteren op de website, stuur maar een mailtje, ik kan het wel voor jullie regelen. Mits dit natuurlijk is toegestaan ;)
Door jacg
SpeedyGJ schrijft:
Voor de mensen die geen PHP hebben en toch de mogelijkheid willen hebben om via deze weg de mosverwachting willen presenteren op de website, stuur maar een mailtje, ik kan het wel voor jullie regelen. Mits dit natuurlijk is toegestaan ;)

Ik dacht dat elke deelnemer die deelneemt aan de samenwerking HWA / MC akkoord is gegaan met de samenwerkingsovereenkomst. Hierin staat vermeld dat zowel de mos afbeelding als de xml data alleen op de eigen site gebruikt mogen worden.

Aangezien ik als maker van het script hier ook mee akkoord ben gegaan kan ik het dus niet toestaan. Misschien kan Luc het script zo aanpassen dat hij het kan gebruiken op HWA voor de niet php gebruikers.

Groeten,

Jacco
Door jacg
Nieuwe update versie 1.1 hwamosgraphic.php

Wat is er gewijzigd:

Nieuwe manier van XML parsen, script werkt sneller.

Allow_url_fopen hoeft niet maar aan te staan bij de webhost, dit wil zeggen dat het scripts op 99,9% van alle websites zou moet draaien, ook op de gratis websites. Een uitzondering is woelmuis.nl, deze ondersteunt ook geen fonts.

Automatische tijdzone aanpassing, script werkt nu ook met de juiste tijden op buitenlandse servers.

Download: http://www.hetweerinruinen.nl/info/hwa-mos.html

Zou een linkje van jullie kant appreciëren ;)
Door powerr
jacg schrijft:
Nieuwe update versie 1.1 hwamosgraphic.php

Wat is er gewijzigd:

....

Geweldig, nu werkt alles wel! :cheer:
Bedankt!
Door Snarf2000
Is er ook iemand die een lijstje heeft van de weericoontjesnummering vanuit de xml?

1=zonnig
2=???
3=???
enz, enz.

En hoeveel waarden zijn er?
24 ben ik bv al tegen gekomen.
Zo zijn er voor regen bv ook al meerdere icoontjes.
lichte regen, zware regen, motregen, noem maar op.

Waarom ik dit wil weten?
Ik wil graag andere icoontjes gaan gebruiken in de HWAMOS.

Daarnaast nog een vraag:
De icoontjes die nu gebruikt worden zijn 64*64
Is dit ook te wijzigen in 48*48?

Groetjes Frans
Door powerr
De afgelopen dagen begint het ook weer te vriezen. Ik merkte dat de mos-verwachting niet meer naar behoren werkte. Sommige getallen stonden er niet op (<=0).
Nu heb ik even in de php-code gekeken en daar zag ik een regel (r. 166 of daarbij in de buurt) voor het bepalen van de min. temperatuur en de max. temperatuur. Deze heb ik aangepast naar het volgende:
Code: Selecteer alles
if (strlen($verwachting->minimumtemperatuur )) {

Hiermee schakel je 'het filter' eigenlijk gewoon uit. Het kan misschien wel netter worden opgelost, maar zoveel php-kennis heb ik (helaas) niet.
Ik heb nu in ieder geval weer een volledige mos-verwachting. :)
Door paul_v
de complete regel is volgens mij:

if (strlen($verwachting->getElementsByTagName('minimumtemperatuur')->item(0)->firstChild->nodeValue)>0){

en dat moet ik veranderen in jouw regel?
Door powerr
@paul_v

Dat heb ik er niet staan. Bij mij stond er het volgende:
if (strlen($verwachting->minimumtemperatuur > 0)) {
$minmaxtemperatuur[] = $verwachting->minimumtemperatuur;
}
else{
$minmaxtemperatuur[] = $verwachting->maximumtemperatuur;
}

Wellicht dat jouw code ook werkt, maar ik heb het opgelost zoals beschreven in mijn vorige bericht.
Door paul_v
powerr schrijft:
@paul_v

Dat heb ik er niet staan. Bij mij stond er het volgende:
if (strlen($verwachting->minimumtemperatuur > 0)) {
$minmaxtemperatuur[] = $verwachting->minimumtemperatuur;
}
else{
$minmaxtemperatuur[] = $verwachting->maximumtemperatuur;
}

Wellicht dat jouw code ook werkt, maar ik heb het opgelost zoals beschreven in mijn vorige bericht.

Dan weet ik helaas niet hoe ik het op moet lossen. Wel raar overigens dat jij iets anders hebt dan ik.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 21