Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door hanszzz
Als ik je goed begrijp is: Wat jij mooi vindt is dat de pagina continue ververst wordt ook zonder dat er iemand iets op de pagina's doet. klopt dat?

Het mooiste vind ik en meerdere dat de pagina elke 5 of 1 min auto word ververst en dat de teller Bijgewerkt op: xxx secondes geleden weer naar de nul springt dus niet als je de pagina handmatig ververst.

Hoop dat de vraagstelling nu een beetje duidelijk is Wim

Grt Hans
Door wvdkuil
Zie mijn vorige bericht voor de uitleg.
Twee regels in ajax.js aanpassen en opgelost.
Voor 5 minuten zet je reloadTime op 5 min * 60 secondes * 1000 milisendes = 300000, voor 1 minuut dus op 60000.
En om altijd door te gaan zet je countUpdatesMax op 0.
Groeten, Wim
Door wvdkuil
hanszzz schrijft:
Haha zal wel aan mij liggen Wim maar het werkt hier niet counter loopt gewoon door en refrest niet. :(

Helaas cached de browser ( = bewaart en toont de versie die het de vorige keer heeft geladen) ook alle javascripts, CSS en images. Op het ronde pijltje klikken om de pagina opnieuw te laden en voortaan werkt het wel.
Of gewoon zo nu en dan de cache van de browser leeg maken.

Ik maak een aanpassing in de template dat je kan instellen hoe vaak - met welke tussenpoos de dynamische gegevens worden herladen EN na welke tijd de hele pagina moet worden vervangen.
Dus wellicht kan dat mee in het september release en anders in het oktober release.

Groeten, Wim
Door wvdkuil
hanszzz schrijft:
Haha zal wel aan mij liggen Wim maar het werkt hier niet counter loopt gewoon door en refrest niet. :(

Ik heb nu je pagina meer dan een 1 uur in mijn browser open staan en de counter valt nooit stil. Ook wordt als er nieuwe data door WD is opgeladen de tijd van de data aangepast. Volgens mij kun je de kleine header weer verwijderen van je pagina. Het werkt.

Het probleem is dat de pagina nog steeds "zonnig" is terwijl de zon al onder is en de pagina omgeschakeld zou moeten worden naar de nachtweergave. Dat lossen we niet op met een eenvoudige aanpassing in Javascript. Dat moet door een extra regel mee te sturen in de header van de pagina.

Dat werkt in de Beta versie op www.weerstation-leuven.be/weather/ want daar zit een automatische refresh in van de hele pagina na 5 minuten.

MAAR dat werkt niet bij alle providers. Zie hiervoor o.a. de discussie over de wxsim pagina waarin dit "probleem" meerdere keren wordt genoemd.

Ik sluit een nieuwe (BETA) versie van de index.php bij. Maak een backup van de index.php in de map weather/ op je webserver en vervang daarna index.php door de bijgesloten versie. LET OP, alleen index.php in de map weather/ vervangen. Geen enkele andere index.php. Ben benieuwd of het bij jou dan ook werkt. Dit kunnen we alleen testen als de weercondities wijzigen (van zon naar regen en dergelijke) of als we van nacht naar dag of van dag naar nacht gaan. je merkt wel aan het opnieuw opbouwen dat de pagina wordt vervangen, doordat dan even het hele beeld opnieuw wordt opgebouwd. bij de ajax.js wijzigingen zie je bijna geen bewegingen.
Bijlagen
(8.12 KiB) 224 keer gedownload
Door hanszzz
Goedemorgen weer een dag verder tot nu toe een paar dingen opgevallen ten eerste als de homepage geopend word met inet exploren 9.0 blijft het auto verversen achterwege en de teller loopt door.

Na een tip van Marcel homepage geopend met google grome dan keurig update om de 30sec en de data word ververst.

Ten tweede weercondities lopen niet synchroom in de banner en wdl gedeeltelijk bewolkt tewijl in de homepage lichte motregen word aangegeven.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt Wim.

grt Hans
Door wvdkuil
hanszzz schrijft:
Goedemorgen weer een dag verder tot nu toe een paar dingen opgevallen ten eerste als de homepage geopend word met inet exploren 9.0 blijft het auto verversen achterwege en de teller loopt door. Na een tip van Marcel homepage geopend met google grome dan keurig update om de 30sec en de data word ververst.

De verversing werkt correct in Safari - Chrome en Firefox.
Niet in IE 8 en 9.
Het duurde vanochtend even voor alle verschillende versies gecontroleerd waren, zeker omdat hanszzz ondertussen ook enthousiast aan het veranderen is.
Oplossing:
Het heeft te maken met de fout die 1 week 1 dag geleden hier vermeld werd:
Aan die gebruikers van de template waar ik geen e-mail adres van heb:
Dankzij een bericht van William Kuijstermans van weerstation Roosendaal is een grove fout in de afhandeling van javascript in de template bekend geworden en opgelost.

Ik had toen IE wel getest maar kon geen consistent resultaat krijgen.
Hierbij nog 1 update voor alle gebruikers van de template:
Maak een kopie van wsAjaxDataLoad.php in de map weather/
Pak het zip bestand uit en overschrijf de huidige versie van wsAjaxDataLoad.php.
Nadat dit is uitgevoerd moet ook IE 8 en 9 van deze fout verlost zijn.
Bijlagen
(1.38 KiB) 199 keer gedownload
Door hanszzz
Hallo Wim getest in explorer en de tijd begin eerst goed na de eerste update gaat de tijd terug naar de tijd waarop wsAjaxDataLoad heb vervangen cache ook leeg gehaald. voor de rest reset en update het wel.

We testen er weer vrolijk op los. :silly:

Grt Hans
Door wvdkuil
Internet Explorer heeft een geheel eigen definitie van cache. Totaal anders als Safari Chrome of Firefox.
Hier een nieuwe poging om de zaken op orde te krijgen met IE. Ik moet alleen telkens met meerdere versies testen en minstens 5 minuten per versie van IE wachten om te zien of hij terug springt naar een verouderd bestand vanuit de cache. En jij bent tot nu de enige die de zaak continu wil laten draaien en niet na zoveel downloads aan de bezoeker vraagt om de pagina te verversen.
Bijlagen
(6.28 KiB) 199 keer gedownload
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9