Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wslangerak
Dit is de code die er hoort te staan:

Code: Selecteer alles
if (strlen($verwachting->getElementsByTagName('minimumtemperatuur')->item(0)->
firstChild->nodeValue)>0){
            $minmaxtemperatuur[] = $verwachting->getElementsByTagName('minimumtemperatuur')->item(0)->
firstChild->nodeValue;
         }
         else{
            $minmaxtemperatuur[] = $verwachting->getElementsByTagName('maximumtemperatuur')->item(0)->
firstChild->nodeValue;
         }

Controleer eerst of dit zo is.
Deze if-else string zorgt er alleen voor dat er "minimumtemperatuur" komt te staan als de lengte van de "minimumtemperatuur"-string in de XML groter is dan nul, anders gaat het om de maximumtemperatuur. Dus het gaat hier niet om de waarde van de temperatuur!
Door paul_v
wslangerak schrijft:
Dit is de code die er hoort te staan:

Controleer eerst of dit zo is.
Deze if-else string zorgt er alleen voor dat er "minimumtemperatuur" komt te staan als de lengte van de "minimumtemperatuur"-string in de XML groter is dan nul, anders gaat het om de maximumtemperatuur. Dus het gaat hier niet om de waarde van de temperatuur!

Ja, nou werkt het. super.

bedankt
Door paul_v
paul_v schrijft:
Ja, nou werkt het. super.

bedankt

Ik weet eigenlijk niet of het werkt. zou het namelijk niet -1 zijn aankomende nacht?
B)
Door amvih
powerr schrijft:
De afgelopen dagen begint het ook weer te vriezen. Ik merkte dat de mos-verwachting niet meer naar behoren werkte. Sommige getallen stonden er niet op (<=0).
Nu heb ik even in de php-code gekeken en daar zag ik een regel (r. 166 of daarbij in de buurt) voor het bepalen van de min. temperatuur en de max. temperatuur. Deze heb ik aangepast naar het volgende:
Code: Selecteer alles
if (strlen($verwachting->minimumtemperatuur )) {

Hiermee schakel je 'het filter' eigenlijk gewoon uit. Het kan misschien wel netter worden opgelost, maar zoveel php-kennis heb ik (helaas) niet.
Ik heb nu in ieder geval weer een volledige mos-verwachting. :)

Ook ik had problemen met getallen =< 0, bovenstaande werkt ook bij mij goed.
Heb zelf totaal geen kaas gegeten van php, dus bedankt voor je oplossing! :)

Is er al iemand die een versie met de sneeuwverwachting heeft en deze wil delen??

gr.
Arie
Door jacg
Ik had het topic even gemist, denk eerder dat bij een aantal mensen de xml corrupt is geraakt dan dat het probleem het script is. TWee scripts die beide niet werken is wel erg toevallig nietwaar?

Maak eerst eens de map cache leeg, dan wordt er een nieuwe xml gedownload.

Groeten,

Jacco
Door amvih
Op zich had ik al enkele dagen er last van dat alleen bij temperaturen gelijk of kleiner dan nul, deze niet werden getoond in het plaatje.
De rest van de cijfers wordt wel goed getoond, betreft dus alleen de temperatuur.

Als ik de xml file zelf opende, dan stonden daar de cijfers wel goed in, dus in mijn ogen is deze niet corrupt. De gelijk en kleiner dan 0 temperaturen worden wel zichtbaar in het plaatje als ik het script aanpas zoals aangegeven in mijn eerdere post, dan kan lijkt me de xml file toch niet corrupt zijn?

Zoals al eerder aangegeven heb ik geen enkel verstand van php, dus ik kan het ook echt mis hebben.
Met de kleine aanpassing in het script werkt het wel, probleem is dus opgelost.
Kan het nu ook even niet testen, daar de temperatuur niet meer onder 0 komt de komende dagen volgens de xml file en het plaatje.

gr.
Arie
Door powerr
amvih schreef:
Als ik de xml file zelf opende, dan stonden daar de cijfers wel goed in, dus in mijn ogen is deze niet corrupt. De gelijk en kleiner dan 0 temperaturen worden wel zichtbaar in het plaatje als ik het script aanpas zoals aangegeven in mijn eerdere post, dan kan lijkt me de xml file toch niet corrupt zijn?

Met de kleine aanpassing in het script werkt het wel, probleem is dus opgelost.
Kan het nu ook even niet testen, daar de temperatuur niet meer onder 0 komt de komende dagen volgens de xml file en het plaatje.

Aan de xml file zal het inderdaad niet liggen, die is gewoon correct. Maar het php bestand stond waarden gelijk aan/onder 0 niet toe.

Je kunt dus even de xml file downloaden vanuit de cache map en dan die file openen met kladblok bijv. Daar kun je dan even getallen onder de 0 in zetten en dan opslaan en weer uploaden (overschrijven). Dan kun je het even testen (gooi dan wel gelijk na het testen weer het bestandje in de cache map weer weg, anders klopt je mos-verwachting natuurlijk niet ;) ).

De code van wslangerak heb ik ook even geprobeerd, maar dat lukte me niet. Ik kreeg dan een lege afbeelding o.i.d.
Door paul_v
amvih schrijft:

gr.
Arie

Ik kan je verklappen dat het goed werkt op jou manier.
Hier in Geldrop geeft hij voor aankomende nacht -1 aan.
Dus helemaal goed. (alhoewel ik geen liefhebber ben van vorst)
Door amvih
Aan de xml file zal het inderdaad niet liggen, die is gewoon correct. Maar het php bestand stond waarden gelijk aan/onder 0 niet toe.

Je kunt dus even de xml file downloaden vanuit de cache map en dan die file openen met kladblok bijv. Daar kun je dan even getallen onder de 0 in zetten en dan opslaan en weer uploaden (overschrijven). Dan kun je het even testen (gooi dan wel gelijk na het testen weer het bestandje in de cache map weer weg, anders klopt je mos-verwachting natuurlijk niet ;) ).

Heb even zoals jij hebt aangegeven de xml file gemanipuleerd door een -1 bij de temperatuur erin te zetten en inderdaad is deze dan gewoon zichtbaar, dus dat werkt.
Ook dit nog even geprobeerd met de oorspronkelijke php file, en daar is deze -1 dan niet zichtbaar. Deze staat dus inderdaad getallen gelijk aan en onder 0 niet toe op de één of andere manier.

De code van wslangerak heb ik ook even geprobeerd, maar dat lukte me niet. Ik kreeg dan een lege afbeelding o.i.d.

Hier idem dito!

gr.
Arie
Door Overijse
Mosscript faalt hier, vraagt steeds naar image 52.png maar zit er niet in. Welke is de 52 juist ????

Heb nu de 53 naar 52 gekopieerd zodat het wel blijft werken.

Dus iemand enig idee wat het 52.png icoontje is ????

Edit : image 52 zou hagel moeten zijn maar zit er niet tussen heeft iemand deze

Grtz
Kris
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 21