Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door petergroeneveld
Heb even op de yr.no website gekeken en daar een plaatsnaam gezocht waar neerslag wordt verwacht. Als je dan in het menu op "Hour by hour" klikt krijg je het meteogram van die plaats te zien. Hieronder een voorbeeld ervan.

Wat je kunt zien bij de neerslag is een blauwe staafgrafiek met daarboven nog een blauw gearceerd gedeelte staafgrafiek. Tevens staat de betekenis eronder vermeldt.
Dus voor mij duidelijk dat het een maximale en minimale neerslag verwachting is voor dat uur.

Ook voor mijn eigen woonplaats op de yr.no site vergeleken met het meteogram uit het yr.no script en de waarden komen overeen. Dus heb ik het dan ook in het script veranderd naar Neerslag max. en Neerslag min. :)

Groeten,
Peter.
Bijlagen
yrno1.jpg
yrno1.jpg (25.72 KiB) 3234 keer bekeken
Door reitsma1960
petergroeneveld schrijft:
Heb even op de yr.no website gekeken en daar een plaatsnaam gezocht waar neerslag wordt verwacht. Als je dan in het menu op "Hour by hour" klikt krijg je het meteogram van die plaats te zien. Hieronder een voorbeeld ervan.

Wat je kunt zien bij de neerslag is een blauwe staafgrafiek met daarboven nog een blauw gearceerd gedeelte staafgrafiek. Tevens staat de betekenis eronder vermeldt.
Dus voor mij duidelijk dat het een maximale en minimale neerslag verwachting is voor dat uur.

Ook voor mijn eigen woonplaats op de yr.no site vergeleken met het meteogram uit het yr.no script en de waarden komen overeen. Dus heb ik het dan ook in het script veranderd naar Neerslag max. en Neerslag min. :)

Groeten,
Peter.

Bedankt Peter.
Ga ik ook wijzigen vanavond.

Groet,
Oebel
Door jacg
Misschien was mijn vorige vraag niet duidelijk genoeg dus laat ik hem eens op een andere manier stellen.

Ik a bijv. bij de site van Peter, maar slechts als voorbeeld, geldt ook voor alle andere sites.

Ik kijk naar de grafiek, ik zie op zondag om 00:00 dat er tussen de 0.8 en 1.1 mm neerslag zou moeten valleen.

Kijk in de de twee uurlijkste lijst bij zondag 00:00 staat daar 1.9 mm.

Ander voorbeeld: Zaterdag 22:00 uur: 0,3 en 0,8 mm, in de lijst 0,7 mm.

Misschien hoort het zo maar ik volg het niet :huh:

Groeten,

Jacco
Door Snarf2000
Als je goed kijkt, staan de balkjes precies midden op een vertikale lijn.
Elk blokje is een uur.
Dat betekent dat er een half uur in het uur er voor is, en ook een half uur er na het hele uur.

Snap je het? :silly:

Dus er kan, als er op een vertikale lijn 10 mm staat bij 14:00 uur (en verder geen blokjes in de grafiek) van bv: 12:00 tot 14:00 5 mm vallen en van 14:00 tot 16:00 ook 5 mm.
Staat er in dit voorbeeld er rechts naast nog een blokje van 10 mm,
dan wordt het 5mm en 15 mm.

OK, ik geef toe dat als de blokjes op de hele uren zouden staan het iets duidelijker was geweest.

Maar natuurlijk is niemand verplicht om het script te gebruiken.
Altijd en overal mankeert er wel wat aan.

Frans
Door jacg
Frans,

En jij denkt dat 1 bezoeker dat ook maar begrijpt?
Wel leuk gevonden trouwens :laugh:

Ff marsdijk als voorbeeld:

om 3.00, 4.00 uur en 5.00 uur is 0,1 mm neerslag mogelijk.

In de regels staat 3 uur leeg en 5 uur 0,1 mm.

Klopt je redenering dus niet.

Wel vreemd dat bij YR.NO exact dezelfde data wel precies tussen de uren staat, en ook klopt met de uren eronder.

Jacco
Door reitsma1960
tjabine schrijft:
Kan iemand mij precies vertellen welk gedeelte ik moet weghalen om het cam gedeelte te verwijderen?
Alvast bedankt.

Gr Ron.

Hoi Ron,

Ik zie dat het deel tussen de regels 769 en 895 over de webcam gaat.
De regelnummers kunnen iets afwijken omdat ik al wijzigingen had in het script.
Gewoon proberenen even een extra bestand aanmaken als testversie. Tenminste zo doe ik het. Stukkens weghalen en kijken of het goed werkt. Je kunt dan altijd terug naar je goed werkende versie.
Of eerst regels uitschakelen dmv het zetten van // aan het begin van de regel.
Gewoon proberen. Daarna kun je altijd in Firefox testen met Firebug op fouten.

Succes.

Oebel
Door reitsma1960
jacg schrijft:
Frans,

En jij denkt dat 1 bezoeker dat ook maar begrijpt?
Wel leuk gevonden trouwens :laugh:

Ff marsdijk als voorbeeld:

om 3.00, 4.00 uur en 5.00 uur is 0,1 mm neerslag mogelijk.

In de regels staat 3 uur leeg en 5 uur 0,1 mm.

Klopt je redenering dus niet.

Wel vreemd dat bij YR.NO exact dezelfde data wel precies tussen de uren staat, en ook klopt met de uren eronder.

Jacco

Hoi Jacco,

Fijn dat je kritisch mee kijkt, maar ik volg je niet.
Ik heb vanmiddag ook eens vergeleken met YR.NO en daar is de tijdschaal misschien wat uitgebreder en ziet deze er anders uit, maar naar mijn idee kloppen de tijden en neerslag hoeveelheden precies met die van YR.NO.

Ik merk op mijn site dat ook deze pagina goed bezocht wordt en ik heb nooit opmerkingen of kritiek gehoord. Ik merk ook dat mijn bezoekers kritisch zijn aan de vragen of opmerkingen die ik per mail krijg. Dus, tsjaa...
Hier heb ik echter nooit vragen of opmerkingen over gehad.

Maar goed, misschien zie ik het verkeerd of begrijp ik je verkeerd....?

Groet,
Oebel
Door jacg
Oebel,

Pff hoe leg ik dat nu uit.

Okee het weer voor Ruinen:

http://www.yr.no/place/Netherlands/Dren ... _hour.html

Kijk je in het meteogram zaterdag 20:00 tussen de 1,0 en 1,7 mm neerslag.
Kijk je in de lijst eronder bij zaterdag 20.00 uur, 1,0-1,7 dus identiek.

Dat is toch logisch.

In het script komen deze niet overeen. Bovenstaande eenheden staan trouwens bij ons bij 21:00 uur. De tooltip laat keurig 21:00 zien, maar in de lijst eronder staat bij 21:00 uur 2,4 mm.

Merk trouwens net op dat Ruinen en Assen dezelfde voorspelling hebben :laugh:

Vandaar dus mijn vraag.

En is niet kritisch, gebruik het script immers zelf ook. Maar mijn oog viel er op.

Groeten,

Jacco
Door WeerStationWoerden
hoi Ron
als je het nog niet gevonden had

regel 762 bij mij
$dkcams = file_get_contents('http://api.webcams.travel

gewoon // er voor en klaar ben je

mvg Gert

tjabine schrijft:
Kan iemand mij precies vertellen welk gedeelte ik moet weghalen om het cam gedeelte te verwijderen?
Alvast bedankt.

Gr Ron.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 20