Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door hanszzz
En jij bent tot nu de enige die de zaak continu wil laten draaien en niet na zoveel downloads aan de bezoeker vraagt om de pagina te verversen.

Daar kan ik op terug komen toch bij nader inzien ga ik het 10x om de min laten verversen en daarna de bezoeker te refressen.

Tot nu toe lijkt het goed te gaan ;)
Door Ard
Hallo Wim,
Ik ben Ard uit Apeldoorn en een startende weeramateur.Ben nu druk bezig een en ander op internet te zetten en wil gebruik maken van dit mooie template (complimenten!!) Ik loop echter tegen iets aan wat ik nog niet direct kan terugvinden. Als ik de template op mijn laptop open-prima beeld,echte op mijn andere pc, met een breder beeld, kan ik niet meer bij de uitklapmenu`s,ze "zitten niet meer vast aan het eerste menu", maar staan er een eindje bij vandaan.(bv bij Mesonet , staat Benelux enkele cm `s van het l.menu af) Met Chrome echter is er weer niets aan de hand. Zal dus met IE te maken hebben.(ik draai 9)Komt je dit bekend voor en kan ik dat handmatig aanpassen?

Hartelijke groet, Ard

www.weerstation-apeldoorn.nl (in opbouw:)
Door wvdkuil
Ard schrijft:
Als ik de template op mijn laptop open-prima beeld,echte op mijn andere pc, met een breder beeld, kan ik niet meer bij de uitklapmenu`s,ze "zitten niet meer vast aan het eerste menu", maar staan er een eindje bij vandaan.(bv bij Mesonet , staat Benelux enkele cm `s van het l.menu af) Met Chrome echter is er weer niets aan de hand. Zal dus met IE te maken hebben.(ik draai 9)Komt je dit bekend voor en kan ik dat handmatig aanpassen?
Ik kan deze fout niet reproduceren. Niet met
IE9 / IE8 / FF / Chrome of Safari. Alles ziet er goed bij je uit.
http://www.weerstation-apeldoorn.nl/weather/
Hierbij een schermafdruk van IE9 zonder probleem.

Misschien kunnen forum bezoekers met IE9, andere gebruikers, collega's of kennissen even naar je site gaan zodat als de fout ergens anders optreedt we meer gericht kunnen zoeken?

Ook nog even controleren of er een nieuwere versie is van IE voor je PC?
Of nieuwere drivers voor de beeldscherm kaart?

Bezoek ook even alle testsites op http://www.weerstation-leuven.be/, wellicht dat we dan iets wijzer worden.

Veel succes, Wim
Bijlagen
IE9_probleem_menu.jpg
IE9_probleem_menu.jpg (17.26 KiB) 2389 keer bekeken
Door Ard
Hallo Wim,
Mijn weersite (www.weerstation-apeldoorn.nl) vordert gestaag. Alle data worden nu elke minuut ververst. Wat ik echter wil instellen, en dat lukt na veel lezen op dit forum nog steeds niet,is dat ik de webpagina elke minuut (of 5 minuten) laat verversen. Ik kan wel de counter instellen Bijgewerkt op: : 21-10-2012 20:01 18 secondes geleden [color=][/color] Het duurt echter standaard 10 minuten voordat de pagina ververst wordt.(de data worden vlgs mi wel steeds ge-update) Waar moet ik iets aanpassen om na bv elke minuut de pagina te verversen en dat tegelijk de tijd ook een minuut verspringt? Ik heb al wat aangepast in ajax.cs, aantal milisecondes aangepast, maar dat is `t ook niet. In de index.php de refresh op 60 sec zetten doet ook niet wat ik wil. Enig idee waar ik iets over het hoofd zie?

Hartelijke groet, Ard Haze
Door wvdkuil
Ard schrijft:
Hallo Wim,
Mijn weersite (www.weerstation-apeldoorn.nl) vordert gestaag. Alle data worden nu elke minuut ververst. Wat ik echter wil instellen, en dat lukt na veel lezen op dit forum nog steeds niet,is dat ik de webpagina elke minuut (of 5 minuten) laat verversen. Ik kan wel de counter instellen Bijgewerkt op: : 21-10-2012 20:01 18 secondes geleden [color=][/color] Het duurt echter standaard 10 minuten voordat de pagina ververst wordt.(de data worden vlgs mi wel steeds ge-update) Waar moet ik iets aanpassen om na bv elke minuut de pagina te verversen en dat tegelijk de tijd ook een minuut verspringt? Ik heb al wat aangepast in ajax.cs, aantal milisecondes aangepast, maar dat is `t ook niet. In de index.php de refresh op 60 sec zetten doet ook niet wat ik wil. Enig idee waar ik iets over het hoofd zie?

Hartelijke groet, Ard Haze
De data wordt ververst op de pagina als het programma op de pc, weatherdisplay in jouw geval, nieuwe data oplaadt. Dus een nieuwe testtags.php naar de webserver oplaadt. De teller staat op 30 secondes om te controleren of er ondertussen nieuwe data is aangekomen. Je laadt nu om de 10 minuten (20:27 20:37 enzovoort) nieuwe gegevens vanuit WD naar de webserver. Als je vaker oplaadt (zonder ruzie met de provider dat je teveel oplaadt) zal de informatie op de startpagina ook vaker ververst worden. Als er nieuwe data is wodrden de gewijzigdegegevens even in groen afgebeeld.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9