Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door dualfoot
Hallo,

Ik ben reeds begonnen met het maken van een weerwebsite deze is nu nog een simpel html bestand (http://weer.fbloo.nl). Nu ben ik een vrij ervaren gebruiker van wordpress (cms) en was ik van plan om mijn weerwebsite in wordpress te gaan maken. De website maken is geen probleem, maar ik heb totaal geen idee hoe ik de gegevens van weather display in een simpele tabel op de website kan krijgen. Ik wil graag een tabel maar daarvoor gebruik je tags van WD, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de tags laat invullen door WD?

Wordpress maakt geen gebruik van aparte bestanden per pagina. De content van de website word uit een MySQL tabel gehaald. Ik zat te denken om een pagina uit MySQL te exporteren (met nog de tags) en deze te laten invullen door WD en dan vervolgens weer importeren in de database. Ik dacht dat wel kon maar ik heb er nog een keer goed naar gekeken en denk dat het toch niet mogelijk is.

Ik zou graag willen weten hoe mensen die ook een weerwebsite hebben in wordpress dit voor elkaar hebben gekregen. Ik wil het niet met Weather Dipslay live maken!

Ideeën zijn ook welkom!

Alvast bedankt

Frank
Door ws vreewijk
Hallo Frank,

Mooi in elk geval staat er al iets dus het begin is er,helaas kan ik je met je vragen niet verder helpen maar dr zijn er vast die een antwoord op je vraag hebben.

gr Chris
Door Oebele
Je kan eventueel je data als variabelen in een php bestand zetten, dit php bestand
include je op de pagina waar je het nodig hebt, vervolgens roep je deze variabelen
dan weer op waar je ze wil gebruiken.
Door wsMaurik
Hallo Frank,

Ik doe het inderdaad zoals Oebele zegt.

WD laat ik de clientraw.txt files uploaden en met wat php-code zorg ik ervoor dat de pagina gemaakt wordt. Dit heeft ook als voordeel dat er slechts weinig dataverkeer van mij naar de server is omdat de pagina's on-the-fly worden opgebouwd met de laatste weerdata.

Heb je verstand van php?

Overigens zou ik graag willen dat mijn weerdata in een mysql database op de server zou komen en dan daaruit de pagina's aanmaken. Dit kan WD wel maar door tijdgebrek ben ik er nog niet toe gekomen om er naar te kijken.
(zie het WD forum voor info)
Door dualfoot
bedankt voor de reacties!

Inderdaad een slim idee van Oebele. Maar als ik zo kijk wat er allemaal in clientraw staat snap ik daar niet echt veel van.

WsMaurik,
Zou ik misschien jou php-code mogen zien? Want ik snap nog niet erg veel van Php (Veel ervaring met html/css maar ben nog erg jong(15) om veel ervaring met php te hebben).
Ik zou graag jou php-code zien zodat ik kan gebruiken om mijn eigen script te schrijven.

Tevens zou ik je graag willen helpen met de weerdata in een mysql database zetten want wil ik ook graag.

Alvast bedankt!
Door dualfoot
Ik probeer nu de gegevens via mysql te uploaden maar dit wil nog niet. Als ik verbinding probeer te maken met de mysql server dan krijg ik deze error:

ERROR: [1045] #28000Access denied for user 'xxxxx@xxxxxxxx'(using password: YES): Could not connect to mysql server using:

Handmatig kom ik wel in de db, ik heb daar ook een tabel aangemaakt.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben/hadden en een oplossing hebben?

Bij voorbaat dank,
Door Luc
dualfoot schrijft:
Ik probeer nu de gegevens via mysql te uploaden maar dit wil nog niet. Als ik verbinding probeer te maken met de mysql server dan krijg ik deze error:

ERROR: [1045] #28000Access denied for user 'xxxxx@xxxxxxxx'(using password: YES): Could not connect to mysql server using:

Handmatig kom ik wel in de db, ik heb daar ook een tabel aangemaakt.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben/hadden en een oplossing hebben?

Bij voorbaat dank,
Bij de meeste hostingproviders kun je alleen bij de MySQL database via de server waar deze op draait. Dus via localhost. Vanaf andere IP adressen connectie met de database maken is vaak afgesloten vanwege security.

Mijn tip: eerst een bestand met daarin de tags uploaden naar je website. Op de website via een php script de tags in de database zetten. Door gebruik te maken van een cronjob, kun je dit php script elke x tijd laten draaien.

Succes!
Luc
Door dualfoot
Ik ben geen held in php dus ik zoek nog naar een gemakkelijkere oplossing!
In ieder geval bedankt!

Groeten,

Frank
Door wslangerak
Je zal hiervoor toch een stukje php-code moeten gebruiken vrees ik...
De variabelen kan je onder meer in de parser die je al hebt terugvinden. Met een echo-commando (zoals bijvoorbeeld echo $temp) kan je de variabelen aanroepen en laten zien op je pagina. Hierbij ga ik er van uit dat php in een Wordpress-pagina plaatsen geen probleem is?