Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door AenG
Ik ben op zoek naar een database beheer tool voor mijn MYSQL database. PHPMyAdmin is wel bij mijn provider beschikbaar maar ik ben eigenlijk op zoek naar iets beters met meer mogelijkheden.

Via Google vind ik wel verschillende tools maar welke is aan te raden en werkt met een externe MYSQL-database bij Antagonist?

Gr Geert

Bijlagen
Knipsel-99c369f172ad5b035b1698fbf2c367ef.JPG
Knipsel-99c369f172ad5b035b1698fbf2c367ef.JPG (32.27 KiB) 3195 keer bekeken
Door jorissynaeve
Ik werk momenteel met mysql workbench 5. Deze moet werken met alle mysql-databases, intern en extern. Het is wel even uitzoeken hoe alles werkt.

Ik ben nog steeds op zoek naar een plugin die grafieken kan genereren.
Door AenG
Ik probeer het pakket te installeren op een 64 bit systeem maar dat geeft nogal wat problemen. Heb jij het wel werkend op 64 bit?

Navicat heb ik wel werkend. Die werkt prima met mijn MYSQL database bij mijn provider.
http://www.navicat.com/
Door jorissynaeve
Ik heb de 64bit-versie geïnstalleerd en dat werkt bij mij op mijn 64-bit windows7 pc zonder problemen. Navicat ken ik niet.
Door jorissynaeve
Is al lang geleden dat ik deze gedownloaded heb, maar als ik in mijn downloadmap kijk (ik heb de slechte gewoonte alle downloads te laten staan), dan zie ik inderdaad dat ik niet de 64bit versie heb maar een 32bit: mysql-workbench-gpl-5.2.31a-win32.msi
Deze werkt zonder problemen bij mij. Ik kan mij niet herinneren dat ik problemen had met de installatie. Ik kan je altijd het installatiebestand doorsturen.
Door AenG
jorissynaeve schrijft:
Is al lang geleden dat ik deze gedownloaded heb, maar als ik in mijn downloadmap kijk (ik heb de slechte gewoonte alle downloads te laten staan), dan zie ik inderdaad dat ik niet de 64bit versie heb maar een 32bit: mysql-workbench-gpl-5.2.31a-win32.msi
Deze werkt zonder problemen bij mij. Ik kan mij niet herinneren dat ik problemen had met de installatie. Ik kan je altijd het installatiebestand doorsturen.

De 32 bit vesie heb ik al gedownload, die ga ik nogmaals proberen te installeren.
Bedankt voor de tip.

Gr. Geert
Door transalp
Hoi AenG,

Ik gebruik sinds kort dbforge studio for mysql van devart.

Met dit programma kun je denk ik alles in mysql programmeren. Ik ben zelf geen expert, begin net met mysql. Het maken van een query is behoorlijk gemakkelijk, door een grafische omgeving.

Je kunt van hun site een proef versie halen.
Door AenG
transalp schrijft:
Hoi AenG,

Ik gebruik sinds kort dbforge studio for mysql van devart.

Met dit programma kun je denk ik alles in mysql programmeren. Ik ben zelf geen expert, begin net met mysql. Het maken van een query is behoorlijk gemakkelijk, door een grafische omgeving.

Je kunt van hun site een proef versie halen.

Die ziet er zeer fraai uit en werkt perfect. Bedankt voor de tip!

Gr. Geert
Door jorissynaeve
Kan je met dbforge studio ook grafieken maken? Ik zie wel enkele afbeeldingen waar een grafiek op lijkt te staan maar ben niet zeker of dit een grafiekfunctie is.