Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door tuinmantom
Ik ben in de designfase van een lokale weersite, ik dacht eens wat inspiratie op te doen van andere weerstations hoe je je data op de site plaatst.
Maar dat viel me een beetje tegen: op het eerste zicht zijn weersites vooral gericht op het functionele, je knalt al de data erop en klaar.

De mooiste die ik tot nu toe vond is deze: http://www.hetweerinruinen.nl/
Zijn er nog weer websites als deze die ietwat mooier gedesigned zijn?
Door poldeleeuw
Ik vindt dat je het meeste kan bereiken op volgende manieren:

1. Als je zelf veel kan van PHP, mySQL, CSS en HTML kan je daar zeer mooie sites mee maken. Dan kan je zelf wat code schrijven voor je site.

2. Als je (zoals de meeste) niet veel kennis hebt van deze functies is het aan te raden om een CMS (Word Press, Joomla, Drupal) te gebruiken en een mooie template (desnoods betalend) te installeren.

Ik heb voor mijn site Wordpress gebruikt en een aangekocht thema. Er kruipt best wat werk in een eigen site als je alles mooi wil hebben én goed werkend.

Groeten, Joeri.
Door Wietse
Je kunt aan aan eenvoudige dingen al zien of een website met een builder is gebouwd of niet, Weerstation Ruinen is met het programma WordPress gebouwd.

Ik heb m'n site in simpel kladblok geschreven, XHTML en CSS en her en der wat PHP sciptjes...
Op deze manier doe je veel meer ervaring op met de taal waar je eigenlijk mee bezig bent en met behulp van CSS ziet m'n site er ook nog gelikt uit, al zeg ik het zelf :laugh: .
Door jorissynaeve
Mijn ervaring is dat je ofwel functioneel ofwel grafisch iets mooi in elkaar kunt zetten. Een grafisch ontwerper + programmeur zijn dan beide nodig om een mooie eigen website te maken. Je kan altijd als programmeur veel ideeën opdoen van andere websites maar indien je niet beide onder de knie hebt is het moeilijk.

Dat is mijn idee natuurlijk. Sowieso, véél tijd uittrekken om een site te maken ;)
Door Plaat
Hoewel smaken van web-designs enorm kunnen verschillen gaat het bij de meeste onder ons meer over de functionaliteit en de informatie voorziening van bijv. het weer dan over het "verkopen" en/of aantrekkelijk maken van je website.
Zelf maak ik diverse websites o.a. voor ondernemers echter de een wil met veel kleur en de ander zijn website strak en uitgelijnd. Het is maar net wat wil je onder de aandacht brengen. Bij de weersites zie je vaak strak uitgelijnde soms in tabellen vorm gegeven informatie en daar gaat het bij de meeste om.
Als je zelf een website met Flash of toeters en bellen wilt gaan maken is dat natuurlijk ook prima maar dit leid mogelijk wel de aandacht af van het onderwerp.

Leo
Door jorissynaeve
Het is wel natuurlijk de mix tussen vormgeving en informatie dat een website goed maakt.
Je kan een prachtig mooie website hebben waar alle data zeer onoverzichtelijk in ondergebracht is. Anderzijds kan je een website hebben waar alle data zeer overzichtelijk geordend is maar waar de vormgeving miniem is.

In beide gevallen is de website niet aantrekkelijk voor de bezoekers.
Door etab
Ik ben zelf anders best tevreden over mijn site. http://www.weerinderegio.nl
Wel sleutel ik er regelmatig aan en haal er wat af of zet er wat bij.
Maar de hoofdreden is de info die ik te delen heb.

En ja soms zijn er creatieve geesten die in staat zijn om beiden te combineren.
Wat ik wel merk is dat er soms TE veel info op staat zodat het onoverzichtelijk wordt.
Uiteindelijk is het juist mooi dat alles zo verschilt.