Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door FotoCreatives
Vandaag is officieel mijn nieuwe meteo-website gelanceerd. http://www.meteo-loenen.nl

Ik ben er zelf reuze trots op want er is hard aan gewerkt! Als iemand die niets van scripts weet (of snapt) heb ik gelukkig veel feedback ontvangen van het forum en veel hulp ontvangen van Ron Louwrink en een speciaal "dank je wel" hiervoor gaat dan ook uit naar hem! Ron, nogmaals hartelijk dank voor al jouw hulp! Zonder deze hulp was de website niet zo mooi geworden.

De bedoeling is dat de menu-items "rapporten" en "grafieken" de komende tijd nog aandacht krijgen want dit mag wat mij betreft mooier/beter/duidelijker maar dat komt nog. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik heb de website gemaakt voor een breed publiek. Niet iedereen zit te wachten op allerlei ingewikkelde en onoverzichtelijke grafieken. Het moet in mijn ogen vooral toegankelijk zijn. Toch wil ik ook voor de meteo-liefhebber genoeg data laten zien. Zoals ik al eerder zei is het een ware zoektocht om de juiste balans te vinden tussen het mooi, duidelijk en overzichtelijk presenteren van je meteo-data en voldoende meteo-data laten zien.

De foto's die ik gebruik in de banners zijn allemaal van eigen hand en zijn ook in de omgeving van Loenen, Veluwe gemaakt. De foto's zullen zoveel mogelijk met de seizoenen meegaan. Nu voor de opening heb ik toch wat diversiteit willen laten zien.

Ik wens jullie allen veel kijkplezier toe en een mooi meteorologisch jaar.
Hartelijke groeten,
Frank Peters
Door Mike
Hoi Frank,

Een mooie, nette site, met erg mooie "weer"foto's.

Ik vind alleen de spreuk "Het weer: geen weer, morgen weer." niet zo goed bij de website passen.

Groeten, Mike.
Door WeerStationWoerden
hoi Frank
je webpage zit er goed uit
en mooie foto's
mist alleen de foto van de waterval ;-) ( de hoogste van Nederland)
anders kan ik die wel opsturen ...;)
en nog 1 tip
verander je home knop naar meteo-loenen .. dan ben je beter vindbaar in google
succes
Mvg Gert
Door FotoCreatives
@Mike, dat was net dat laatste 'zetje' wat ik nodig had. Ik twijfelde of ik dit wel of niet moest doen. Is bij deze verwijdert.

@Gert, Haha...ja dat is me toch een enorme hoge waterval...poeh hè ;)
Dank voor je 'home' tip en deze heb ik zojuist doorgevoerd. Deze actie had nog wel even wat voeten in aarde want door "home' te wijzigen in 'meteo-loenen' kwam menu-item'contact' uit de menu-balk en verscheen automtisch daaronder. Hierdoor was deze niet meer duidelijk zichtbaar. Ik heb nu rapporten en grafieken maar even laten vervallen en deze komen dan straks onder informatie of zo.

Dank jullie wel voor de leuke complimenten.
Hartelijke groet,
Frank
Door tuinmantom
Hele mooie site, professionele look, niet te veel op elkaar gepropt en mooie foto's erbij.

Klein opmerkingetje, maar die flash op je homepage werkt niet op een iPad. Ikzelf ben van plan om op m'n eigen website zelf veel met de iPad te gaan kijken, dus dat is iets waar ik persoonlijk vanaf het begin al rekening mee heb moeten houden.
Door FotoCreatives
@'tuinmantom' dank je wel ook voor je complimenten. Zelf (als fotograaf zijnde) gebruik ik ook een iPad en om websites te kunnen bekijken die flash gebruiken, gebruik ik de App "Photon". Werkt perfect!

Ik wilde persé gebruik maken van deze "Weather Display Live" applicatie...juist omdat ik deze zo mooi vindt. iPad gebruikers moeten dan maar even achter hun PC/Mac kruipen (of Photon gebruiken) ;)

Groeten,
Frank
Door teesee64
FotoCreatives schrijft:
@'tuinmantom' dank je wel ook voor je complimenten. Zelf (als fotograaf zijnde) gebruik ik ook een iPad en om websites te kunnen bekijken die flash gebruiken, gebruik ik de App "Photon". Werkt perfect!

Ik wilde persé gebruik maken van deze "Weather Display Live" applicatie...juist omdat ik deze zo mooi vindt. iPad gebruikers moeten dan maar even achter hun PC/Mac kruipen (of Photon gebruiken) ;)

Groeten,
Frank

Erg mooie en goed verzorgde website heb je gemaakt, mijn complimenten.

Rekening houden met Ipads die geen flash kunnen gebruiken is natuurlijk ook onzin. Lijkt mij eerder voor de hand liggen dat Ipads maar eens met flash leren omgaan, dan dat iedereen naar de pijpen van Apple gaat dansen ;-)

Groet,
Theo
Door pdw112
mooie site.

Wel is mij iets opgevallen.
In IE8 is de menu balk slecht leesbaar.
De donkere achtergrond van het menu is weg.
In IE9 en Firefox werkt het wel.