Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Roelof
Hallo Allemaal,

Ik zet al geruime tijd mijn gegevens via wdisplay in een database.
Dit gaat prima, maar nu ben ik op zoek naar een script om de database uit te lezen en de gegevens op mijn website te zetten.
Wie kan mij op weg helpen met een basis script die ik zelf verder kan uitwerken.

Roelof
Door AenG
Dag Roelof,

Naar zoiets ben ik ook al een tijdje op zoek. Mijn gegevens worden in een MYSQL database gezet waaruit ik verschillende overzichten wil genereren.

WD kan wel overzichten generen maar ik wil het net weer anders.

Heb jij je data ook in MYSQL staan?

Gr. Geert
Door nolversteeg
Hallo Roelof en Geert,

Gezien de reacties is het blijkbaar heel simpel,Maar jullie zullen toch eerst,als dat nog niet het geval is je een beetje thuis moeten voelen in PHP scripting en MySql.De basis is voor iedereen verschillend. wat wil je met de gegevens en waar wil je ze neerzetten.
Ik ben ook geen goeroe in deze ,en heeft me ongeveer een jaar gekost om het voor elkaar te krijgen.

Groeten Nol
Meteoeersel.nl
Door nolversteeg
Hoi Geert,

Dit is best een goeie,Je hebt ook iets van navicat(mysql scripter) nodig om iets met mysql te doen, het kan direct in php, maar die houdt er iets andere indtrukties op na.

Gr.Nol
Door AenG
Navicat heb ik hier ook. Die gebruik ipv PHPmyAdmin. Werkt lekker snel en je kunt er eenvoudig je database mee bewerken.
Door nolversteeg
Dus jij maakt al gebruik van de gegevens uit de database voor jouw site,
Door AenG
nolversteeg schrijft:
Dus jij maakt al gebruik van de gegevens uit de database voor jouw site,

Nee nog niet. Ik gebruik de database alleen voor WU-graphs, verder niet.
Maar ik ben nog wel op zoek naar een goed script om gegevens in rapportformaat uit de database te halen.
Door Roelof
Hoi Geert,
Dit is precies wat ik ook graag wil gaan doen.Ik ben echter niet iemand die eerst een cursus gaat volgen, maar meer van de praktijk.Wanneer ik een basis script heb waar ik kan zien hoe het werkt,dan kan ik dit zelf gaan uitbouwen.Op deze wijze knutsel ik ook wat met php scripts.En kom vaak wel tot een redelijk resultaat.

Roelof
Door nolversteeg
Hallo Roelof,

Het wordt wel een mistige vraag, wat bedoel je met een basis script. en wat wil je er mee doen ?
Gr Nol.

Meteo Eersel.nl