Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Weerstation Aalten
Hallo mensen,

Ik ben benadert door de plaatselijke nieuws site. :laugh:
Zij willen graag gegevens gebruiken van mijn website zoals een weer icoon van de huidige weersomstandigheden en de actuele temperatuur.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Graag jullie advies.

Marcel
Door wvdkuil
Maak een kleine XML file die ze kunnen downloaden waarin je via PHP de laatst bekende gegevens inzet.

Vraag: Wat willen ze precies weten en in welke vorm, dus tekst - plaatje - link naar plaatje ?
Vraag: Je weerstation levert wel de juiste temperatuur maar is het WD icoon voor de huidige weer situatie voldoende?
Enzovoort.

Is niet veel werk.
Als zij geen ervaring hebben kun je ook een complete mini pagina maken die zij via een frame in hun website integreren.

Groeten,
Wim van der Kuil
www.weerstation-wilsele.be
Door Snarf2000
Ik heb ooit ook zo'n vraag gehad.
Hierop een php pagina gemaakt welke op mijn eigen webserver draait en door de andere partij is ge-integreerd in zijn website.
Maak goeie afspraken over de afmetingen van je pagina, maar ook een evt kleurstelling.
Ik heb deze pagina kosteloos beschikbaar gemaakt/gesteld.
Voor mij is het puur promotie.

Ik heb er geen omkijken naar, en draait daar nu al een jaar.
kijk maar eens op :
http://www.harlingen-online.nl/het-weer/

Frans
Door Weerstation Aalten
bedankt voor jullie reacties,

binnenkort nemen ze contact met mij op wat hun wensen zijn en wat er mogelijk is.

ik hou jullie op de hoogte.

Marcel
Door jango
Snarf2000 schrijft:
Ik heb ooit ook zo'n vraag gehad.
Hierop een php pagina gemaakt welke op mijn eigen webserver draait en door de andere partij is ge-integreerd in zijn website.
Maak goeie afspraken over de afmetingen van je pagina, maar ook een evt kleurstelling.
Ik heb deze pagina kosteloos beschikbaar gemaakt/gesteld.
Voor mij is het puur promotie.

Ik heb er geen omkijken naar, en draait daar nu al een jaar.
kijk maar eens op :
http://www.harlingen-online.nl/het-weer/

Frans

Frans

Je hebt er geen omkijken naar, maar kijk je wel ooit of alles nog naar behoren er op staat.

Misschien dat ik beter moet kijken,maar ik kan weinig ofwel niets vinden wat betrekking heeft op jou site.

wat nieuws, reclame en weersverwachting van weeronline.
En een groot leeg vlak met als achtergrond "Harlingen online" over een wereldbol.

Of zou het aan mijn browser liggen, dat is FF 13.0.1

grtz, Jan