Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door poldeleeuw
Hallo weervrienden,

Zijn er mensen die weten hoe men het beste een weerstation kan uitlezen met behulp van programmeercode? Ik zou een android en iphone app willen maken waarbij ik de gegevens van mijn ws kan gebruiken om dan mooi te integreren in die app. Voor android ga ik Java gebruiken, voor iphone is het Objective-c. Later zou ik ook willen een programma maken in C# voor Windows die gebruikers dan kunnen installeren op hun desktop of laptop.

Graag had ik zo gedetailleerd mogelijk geweten hoe je dit kan aanpakken.

Alvast bedankt voor de hulp of tips,

Joeri.
Door Eckie76
Je weerstation lees je uit met daarvoor bedoelde weersoftware, zoals WSwin, Weather Display, Cumulus etc.
Als je geen kaas gegeten hebt van de mogelijkheden van php etc, is het wel erg hard rennen om al meteen met smartphones te beginnen.
Ik stel voor eerst je weerstation in orde te brengen, dan een deugdelijke website te knutselen en als laatste te kiezen voor smartphones.
Je rent jezelf voorbij op deze manier!
Door poldeleeuw
Ik heb wel kaas gegeten van apps maken en Java maar ik weet gewoon niet hoe ik de data kan uitlezen met programmacode.
Door Eckie76
Als je dit in Chinees zou hebben geschreven had ik er waarschijnlijk net zo min van begrepen. Wat wil je nu precies weten? Programmacode?

Wil je soms iets schrijven waardoor een smartphone rechtstreeks de data uit je weerstation kan lezen?
Door jacg
Joeri,

Je wilt het wiel toch niet opnieuw weer uitvinden?

Je laat je weersoftware een tekstfile aanmaken met alle relevante data die jij in je app wilt hebben.

Dan kun jij je app gewoon die tekstfile in laten lezen en heb je alle data tot je beschikking.

Groeten,

Jacco