Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door reitsma1960
Hoi,

De laatste weken is er hard gewerkt om de EWN pagina`s te vernieuwen en te verbeteren. Goede samenwerking tussen Finland (Henrik Roblom (Henkka) is de script maker) en Zweden en Denemarken en ondergetekende in Nederland. Het lijkt erop dat deze nieuwe versie vanavond (13/11) online komt. Dit betekent dat de huidige EWN pagina`s niet meer goed zullen werken wanneer dit plaatsvindt.

Mijn pagina: http://www.weerstation-assen.nl/EW-netwerk.php
De EWN pagina: http://www.europeanweathernetwork.eu/

Er is veel verbeterd of gewijzigd. Er is een keuze te maken uit diverse kaarten. Om de kaart overzichtelijk te houden zijn stations die dichtbij elkaar liggen geclusterd. Zoom in en ze komen te voorschijn. Ook zie je de link naar de stations wanneer je op een icoontje klikt.
Je krijgt zo een mooi overzicht zonder dat het chaos wordt door de vele stations die soms dichtbij elkaar liggen.
Onder Instellingen zijn diverse keuzes te maken. Zo kun je diverse items standaard tonen als bijvoorbeeld de webcam. Wanneer je de muis over de icoontjes hoovert zie je actuele weer info. Ook onder Stationdata zijn veel keuze mogelijkheden. Niet alles is bij ons in NL of BE beschikbaar.
Onder Statistieken zijn stations met elkaar te vergelijken.
Zo is veel info op te roepen.

Mvrgr,

Oebel
Door Snarf2000
Hoi Oebel.

Met feedback kom je een heel eind.
Ik ben reuze content met de nieuwe layout, maar heb wel een paar opmerkingen..
Wellicht om even door te spelen naar het hoge noorden.

A-Bij selecteren van webcam in de settings komt er een groene camera OVER de temperatuur. Is een ander kleurtje niet duidelijk genoeg?
Ik vind het jammer als de temperatuur uit het zicht valt.

B- Is het nou sneeuwdiepte of sneeuwhoogte ? :S Zie Instellingen

C- Als een webcam onvindbaar is komt er een wit scherm met een "kan afbeelding niet vinden" plaatje of geheel wit scherm.

D- Windsnelheid, oranje of gele marker met witte text is heel slecht te lezen.

E- Waarom wordt bv bij mij met 5.6 mm neerslag deze niet weergegeven.
Wanneer temperatuur geselecteerd is staat deze hoeveelheid er wel in.
Ik denk dat de regenval snelheid wordt weergegeven ipv de gevallen neerslag (zie plaatje van Sauwerd.

Verder ziet het er goed uit.
Thnx

Grt Frans

Bijlagen
sauwerd.jpg
sauwerd.jpg (18.13 KiB) 2364 keer bekeken
Door reitsma1960
Snarf2000 schrijft:
Hoi Oebel.

Met feedback kom je een heel eind.
Ik ben reuze content met de nieuwe layout, maar heb wel een paar opmerkingen..
Wellicht om even door te spelen naar het hoge noorden.

A-Bij selecteren van webcam in de settings komt er een groene camera OVER de temperatuur. Is een ander kleurtje niet duidelijk genoeg?
Ik vind het jammer als de temperatuur uit het zicht valt.

B- Is het nou sneeuwdiepte of sneeuwhoogte ? :S Zie Instellingen

C- Als een webcam onvindbaar is komt er een wit scherm met een "kan afbeelding niet vinden" plaatje of geheel wit scherm.

D- Windsnelheid, oranje of gele marker met witte text is heel slecht te lezen.

E- Waarom wordt bv bij mij met 5.6 mm neerslag deze niet weergegeven.
Wanneer temperatuur geselecteerd is staat deze hoeveelheid er wel in.
Ik denk dat de regenval snelheid wordt weergegeven ipv de gevallen neerslag (zie plaatje van Sauwerd.

Verder ziet het er goed uit.
Thnx

Grt Frans

Hoi Frans,

Feedback is altijd welkom.
Bedankt!

Antwoord op je vragen;

A. Webcam
Webcam, sneeuwdiepte...etc zijn allemaal "lagen". Kies je bijv. webcam dan komt die laag over de standaard data zoals temperatuur heen.
Dit kan niet anders. Je maakt zelf de keuze wat je wil zien.

B. Vertaling sneeuwdiepte.
Lastig omdat de ene keer sneeuwdiepte wordt gebruikt en een andere keer sneeuwhoogte. Wanneer je Google vertalen gebruikt krijg je idd sneeuwhoogte.
Volgens mij kan beide. Eventueel kan dit uiteraard aangepast.

C. Klopt. Iedereen moet dus zorgen dat het webcam beeld werkt.

D. Kleur wind getal. Klopt is niet/slecht leesbaar. Mogelijk wordt dit nog aangepast. Wanneer je hoovert zie je overigens wel een scherm met de juiste waarde.

E. Wanneer je Neerslag kiest krijg je de regenvalsnelheid te zien en niet de hoeveelheid, zoals jij al aangeeft. Tevens ondersteunt niet elke software dit en daarom zal niet elk station dit weergeven.

Mvrgr,
Oebel
Door weatherservice
Hallo Oebel !

Ik heb het script succesvol geïnstalleerd op mijn website, maar deze gebruikt Wordpress. Ik geraak vervolgens niet tot het implementeren van de code in een pagina. Kan jij helpen ?

Nicolas
Door reitsma1960
weatherservice schrijft:
Hallo Oebel !

Ik heb het script succesvol geïnstalleerd op mijn website, maar deze gebruikt Wordpress. Ik geraak vervolgens niet tot het implementeren van de code in een pagina. Kan jij helpen ?

Nicolas

Dag Nicolas,

Ik gebruik Wordpress niet en kan je daarmee niet helpen.
Hier zijn vast andere weercollegae die dat wel kunnen.

Succes,

Groet,
Oebel