Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
Het nieuwe release van de Leuven-Template staat on-line.

De WiKi, de documentatie, download en de demo-sites zijn bereibaar via
http://leuven-template.eu/. Op dezelfde pagina kunt u ook problemen en vragen doorgeven. Door het achterliggende support systeem ben ik dan makkelijker bereikbaar als ik onderweg ben.

De documentatie is nooit helemaal klaar, maar is wel al aangepast.

De veranderingen t.o.v. het 2.4 release.
[ol][li]Alle verbeteringen sinds de release van 2.4 in december zijn in de download aangebracht[/li][li]Enkele uitbreidingen op aanpasbare startpagine[/li][li]Betere ondersteuning van webservers onder windows[/li][li]en natuurlijk kleine verbeteringen aangedragen door enthousiaste gebruikers[/li][/ol]De verschillen tussen 2.3 - 2.4 - 2.5 zijn niet groot. Dus blijf rustig uw huidige release gebruiken als u geen functionele verbeteringen ziet. Zelf ben ik pas sinds kort voor weerstation Herent overgestapt van 1.x naar 2.4c en dat was omdat ik de hardware wilde vervangen en dus toch van alles ging aanpassen.

Groeten Wim
Door PJJ
Beste Wim,

Ik ben onlangs ook overgegaan naar versie 2.4c. Alles werkt perfect. Ik begrijp dat versie 2.5 niet veel nieuws brengt, maar ik zou toch graag up-to-date zijn en blijven. Is er een upgrade-tool of een lijst met bestanden die overschreven/aangevuld kunnen worden om snel naar versie 2.5 te gaan?

Patrick
Door wvdkuil
PJJ schrijft:
Beste Wim,

Ik ben onlangs ook overgegaan naar versie 2.4c. Alles werkt perfect. Ik begrijp dat versie 2.5 niet veel nieuws brengt, maar ik zou toch graag up-to-date zijn en blijven. Is er een upgrade-tool of een lijst met bestanden die overschreven/aangevuld kunnen worden om snel naar versie 2.5 te gaan?

Patrick
Hallo Patrick,
De tussen releases zijn echt niet van belang te installeren als je de nieuwe functionaliteit niet wilt gebruiken. En er is geen tool of lijst. Ik ga er voor release 2 nog vanuit dat er een volledige vervanging gebeurt van de map weather2 en een handmatige aanpassing van de settings files. Dus snel is het zeker niet.

Vanaf release 3, ergens 2e helft dit jaar, hoop ik de update min of meer te kunnen automatiseren.

Maar release drie is nu nog erg dunnetjes. De lijst tot nu toe is:
[ul][li]updates aanbrengen door middel van een nieuwe map weather3/ en met inlezen oude settings file.[/li][li]volledig utf-8 ondersteuning (voor de speciale characters en "vreemde" talen)[/li][li]betere weer-waarschuwingen[/li][li]iets van een vraag / antwoord tool ter vervanging van de beschrijving voor de settings files[/li][/ul]Groeten, Wim
Door PJJ
Ha Wim,

Bedankt voor je uitleg. Het is me duidelijk. Ik wacht voorlopig dus maar rustig op release3!

Patrick