Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door lammertsm
Is het ook mogelijk om een tweede thermometer (naast de bestaande) te plaatsen?

Wat ik wil is eigenlijk hier de waarde van een extra temp. sensor in weer te geven.

Een extra temperatuur meter naast de bestaande te zetten lukt nog wel, maar het lukt mij niet om de data van een ander sensor te laten weergeven.
Door wvdkuil
lammertsm schrijft:
Is het ook mogelijk om een tweede thermometer (naast de bestaande) te plaatsen?

Wat ik wil is eigenlijk hier de waarde van een extra temp. sensor in weer te geven.

Een extra temperatuur meter naast de bestaande te zetten lukt nog wel, maar het lukt mij niet om de data van een ander sensor te laten weergeven.

De thermometer heeft drie waardes nodig.
min huidig en max.
Als je alleen een huidige waarde hebt zet de min en max dan zo groot dat de huidige waarde er altijd tussen past.

In bijgevoegde readMe zit een stukje extra script wat de de thermometer tekent. (zie voorbeeld).

Ik neem wel aan dat het niet een zeer snel veranderende waarde is zodat alleen bij pagina opbouw de thermometer gebouwd wordt. Dus zolang de pagina niet ververst wordt blijft deze tweede thermometer hetzelfde.

Stappen
1. voeg het stukje script toe en test meteen. Er zijn even testwaardes voor min- huidige- en max-temp genomen.
2. En test.
3. Ga op zoek naar de juiste waardes in je oplaad-bestand en zet die in de regel waar de waardes nu op de testwaardes van 10 20 en 30 graden worden gezet.

Succes, Wim
Bijlagen
(925 Bytes) 263 keer gedownload
extrathermo.jpg
extrathermo.jpg (42.97 KiB) 3686 keer bekeken
Door PJJ
Wim,

is het misschien nog mogelijk, net als bij de eerste thermometer, de gebruikte temperaturen in de "title" bij het "hoveren" te zetten?
Door wvdkuil
PJJ schrijft:
Wim,

is het misschien nog mogelijk, net als bij de eerste thermometer, de gebruikte temperaturen in de "title" bij het "hoveren" te zetten?

In het voorbeeld script hierboven staat nu op een regel
title="my new temp"

dat heb je veranderd in
title="klomphoogte"

als je dat aanpast tot:
title="klomphoogte huidig: '.$ws['your new temp'].', Min: '.$ws['your new temp lowest'].', Max: '.$ws['your new temp higest'].' "

dan worden de huidige min en max waarde ook in de title toegevoegd. En die title is datgene wat bij het "hoveren" getoond wordt.

Wim
Door PJJ
wvdkuil schrijft:
PJJ schrijft:
Wim,

In het voorbeeld script hierboven staat nu op een regel
title="my new temp"

dat heb je veranderd in
title="klomphoogte"

als je dat aanpast tot:
title="klomphoogte huidig: '.$ws['your new temp'].', Min: '.$ws['your new temp lowest'].', Max: '.$ws['your new temp higest'].' "

dan worden de huidige min en max waarde ook in de title toegevoegd. En die title is datgene wat bij het "hoveren" getoond wordt.

Wim

Net even in het script gezet en het werkt. Dank!
Door T.J.
Hallo Wim.

Binnenkort wil ik ook aan de slag met een thermometer op 10 cm. hoogte.
Een extra thermometer in ajaxdashboard zal mij wel lukken.
Maar is het ook mogelijk om de gemeten waarde af te lezen in de steelseries gauges.
Ik dacht dan aan een keuzebutton onder de meter net zoals binnen/buiten.
Ik neem aan dat de waarden dan ook in het realtime bestand moeten komen welke door meteobridge wordt geüpload.

Gr. Tjeerd.