Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door lammertsm
Wim,

Ik zag vanochtend dat de waarschuwing voor gladheid aangeduid werd als een wind waarschuwing.
Zie bijlage.
Bijlagen
Capture-77eedea5a1437af04c0897f2c823a47f.JPG
Capture-77eedea5a1437af04c0897f2c823a47f.JPG (88.87 KiB) 2507 keer bekeken
Door wvdkuil
script weather2/wrnWarningv3.php voor de template gebruikers

of EUwarning/wrnWarningv3.php voor de stand-alone gebruikers:

Goed op de regelnummers letten ongeveer regel 127
Daar staat nu:
Code: Selecteer alles
$warninglarge['aw22']   = array ('level' => 'Yellow', 'info' => 'Wind',      'imgLarge' => 'aw22.jpg', 'img' => '12.gif');
$warninglarge['aw23']   = array ('level' => 'Orange', 'info' => Wind',      'imgLarge' => 'aw23.jpg', 'img' => '22.gif');
$warninglarge['aw24']   = array ('level' => 'Red',    'info' => 'Wind',      'imgLarge' => 'aw24.jpg', 'img' => '32.gif');

Moet zijn:
Code: Selecteer alles
$warninglarge['aw22']   = array ('level' => 'Yellow', 'info' => 'Snow/Ice',      'imgLarge' => 'aw22.jpg', 'img' => '12.gif');
$warninglarge['aw23']   = array ('level' => 'Orange', 'info' => 'Snow/Ice',      'imgLarge' => 'aw23.jpg', 'img' => '22.gif');
$warninglarge['aw24']   = array ('level' => 'Red',    'info' => 'Snow/Ice',      'imgLarge' => 'aw24.jpg', 'img' => '32.gif');

LET OP: Resultaat duurt even totdat de data uit de cache verouder is. Dus de wijziging lijkt even (max 3600 secondes) geen resultaat te hebben.

Groeten, Wim
Door T.J.
Hallo.

Op mijn site wordt de waarschuwing niet weergegeven, de balk blijft op groen staan.
De waarschuwingpagina 57-1 is echter wel up to date.

Ik gebruik Leuven template versie 2.5

Ik neem aan dat bovenstaand verhaal voor de 2.6 gebruikers geldt?

Hoe kan ik dit oplossen?

Gr. Tjeerd
Door T.J.
De oorzaak ligt bij de site van meteoalarm, deze is niet correct op de handheld site voor mijn regio.
Na even getest te hebben met een area waar wel een waarschuwing op handheld is gegeven werkt mijn waarschuwingsbalk wel naar behoren.

Nou ja, dit is even overmacht.

Gr. Tjeerd
Door wvdkuil
Ik weet niet wat nog meer te doen met de twee sites van Meteoalarm.
Eerst was de handheld sneller in ophalen gegevens, dus in de eerste release van het script de handheld gebruikt.

Dan kwamen er de tijdverschillen tussen de twee sites, weer opgelost. Dan de verandereing met de data, enzovoort.

Ik adviseer nu maar over te gaan op het laatste release van het waarschwuwings-script, wat je ook kan gaan gebruiken in een oudere versie.

http://www.weerstation-leuven.be/demowa ... hp?lang=nl
Klik op "installatie' scroll naar onderen
Aandachtspuntjes op die pagina:
1.de download is bijgevoegd, aangepast aan het draaien IN een template 2.4 - 2.6,
plaats de scripts EN de plaatjes op de juiste plaats.
2. aanpassing is gebeurd (denk ik)
3-4 Settings moet je nu aanpassen
5-6 Het menu bestand moet je ook aanpassen
7-8 is gebeurd.

Er kan niets fout gaan omdat je geen scripts overschrijft, je kunt dus altijd terug naar de vorige versie door de setting met de naam van het script aan te passen.

Hou er wel rekening mee dat alle die data gelezen wordt van de meteoalarm site bewaard wordt voor ongeveer een uur, afhankelijk van de settings.

Ik heb het net als proef, aangepast in mijn site (Herent) die met 2.4c draait en daar zit nu ook de laatste versie in.

Het moet dus werken, maar als er iets tegenzit, laat het me weten.

Succes, Wim

De downloadlink van de aangepaste versie is http://leuven-template.eu/templ-warn3.zip