Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
Op verzoek:

Een script om sneeuwhoogtes vast te leggen en een overzicht om af te beelden op de startpagina.

Veel plezier, het is een eerste opzet dus commentaar is zeer welkom.

Eventuele vertaalfouten via de vertaalbestanden in de map ws_snow/lang/
Dus niet toevoegen aan grote vertaalbestanden in weather??/lang/

Wim
Bijlagen
(69.17 KiB) 229 keer gedownload
snow_data_entry.jpg
snow_data_entry.jpg (68.76 KiB) 3395 keer bekeken
Door wvdkuil
WSParkstad schrijft:
Hallo WIm,

WIld ehem in de 2.6 versie plaatsen maar dat lukt niet.
Heb hem nu in de 2.8 staan en daar zie ik alles staan, behalve dan de pagina waar ik het kan ingeven krijg ik niet te zien.

Test Leuven 2.8:
http://www.weerstation-parkstad.nl/weat ... ge&lang=nl

Aan de URL moet toegevoegd worden
&snow&pw=*****

Er MOET wel een password in de wsUserSettings zijn ingevuld.Anders zou iedereen zomaar je sneeuw hoogtes kunnen aanpassen.

http://www.weerstation-parkstad.nl/weat ... ow&pw=****
Vervang dus de **** door het password in je wsUserSettings.php

===

Er is ook een tweede manier, gewoon het tekstbestand aanpassen.
Tijdens het testen staat het tekstbestand in weather??/ws_snow/ .
Als de instelling "test' op regel 7 in ws_snow/ws_snow.php wordt uitgezet (# op positie 1) dan wordt het bestand in de cache gemaakt/gelezen.

Eigenlijk proberen we gewoon uit wat het makkelijkste werkt. Sommigen werken liever met een tekstbestand, zeker als ze meerdere metingen uit het verleden willen invoeren.

Wim
Door WSParkstad
Zeer mooi script en werkt perfect in 2.8 ook met inlog pasw en zeer handig, een vaste link en men hoeft maar aan te klikken en invullen.

Vraag is het mogelijk dat als men klaar is en op de klaar knop drukt dat men dan meteen naar de hele website gaat?
De begin site zeg maar.

In de versie 2.6 werkt hij ook perfect, alleen met pasw inloggen werkt niet, daar vul ik dan zolang in met tekst.

Mooi werk.
Door WSParkstad
Heb effe snel getest,

Is het de bedoeling dat je per dag een meting plaatst?

Merk namelijk dat als ik enkele testen draai dat hij op een gegeven moment op 0 komt te staan, nagenoeg hoe ik het invul.
Is het misschien een idee om dit ook op tijd te registreren?

Groetjes,

Marcel.
Door weerstationhoogeloon
eugel schrijft:
ziet er leuk uit.
Komt dit script er ook in de standalone versie?

+1 :)
Door wvdkuil
weerstationhoogeloon schrijft:
eugel schrijft:
ziet er leuk uit.
Komt dit script er ook in de standalone versie?

+1 :)

Het zal zeker ook los beschikbaar komen. Maar voor nu moet er nog veel werk verricht worden. De gegevens moeten nog individueel opgeroepen worden voor in het dashboard, analoog aan de regen-waardes.
Sneeuw-hoogte nu - gisteren
Sneeuw-val vandaag - gisteren deze maand - dit seizoen

Dan moet er nog de metingen de hoog/laag dag-temperatuur bijkomen in het overzicht.

Pas dan heeft het zin om het net zoals de andere scripts (UV weersverwachting waarschuwingen) los beschikbaar te maken. Dus zeker voor het volgende sneeuwseizoen.

Wim