Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door j.hoekstra
Goedemorgen,

Na hier maanden rond 'gelurkt' te hebben nu dan toch maar voorstellen :)

Ik ben Jos en ben geïnteresseerd geraakt in het bijhouden van de meteo-gegevens in en rond mijn woning naar aanleiding van de gebruikte sensoren voor mijn andere hobby, domotica. Ik gebruik dan ook een RFXCom ontvanger voor verschillende Oregon sensors in huis en een paar buitenshuis, ik haal dit binnen op een meteohub systeem dat al een paar weken stilletjes draait.

Ik woon in een flat op de bovenste verdieping en ben dus wat beperkt in het opstellen van mijn sensoren en zal dus op het balkon mijn buitensensoren op moeten stellen. Dit heb ik nu gedaan d.m.v. bevestiging op het balkon zelf waardoor warmtestraling vanuit de woning(en) een effect heeft. Om dit tegen te gaan wil ik de de huidige sensor(Oregon THGR 228n) op een beperkte afstand buiten het balkon hangen in een Davis Radiation Shield(7714). Daarnaast wil ik ook de UVN800 middels een eenvoudig metalen beugeltje aan het Radiaton Shield bevestigen. Vraag is of dit het be-oogde effect zal hebben?
Het balkon is gericht op het zuid-oosten.
Door fotogw
Welkom hier op het forum!
Je bent blijkbaar al flink met de hobby aan de slag! De radiationshield lijkt me bijna onmisbaar voor een goede meting. En hoe verder weg van de woning, des te beter wordt de meting.
Het is natuurlijk niet het ideale meetpunt, maar daar hebben we het KNMI al voor;-)

Gerhard
Door ws vreewijk
Welkom Jan/Johan/Jos ( ik neem aan dat de J daar voor staat) op HWA en veel plezier met deze geweldige hobby.

Je bent al aardig op weg lees ik zo.Er is in elk geval hier genoeg te vinden.

gr Chris
Door Weerstation Kaatsheuvel
HAllo Jos,
Welkom op dit gebruikers vriendelijke forum.
Veel plezier met de hobby.
Wat opstelling betreft dezelfde mening als mijn voorgangers.
Groet,
Hans
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Jos,

Ook namens mij van harte welkom hier op HWA en veel plezier en succes met de hobby gewenst.

Mvg,

Martijn Weerstation Coevorden
Door weatherservice
Welkom Jos,

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd :D
Door Rinus
Hallo Jos,

Ook van deze kant welkom bij HWA.

Grt,

Rinus
Door tjabine
Hallo Jos,

Welkom op het Forum.
Kun je niet gewoon alles op het dak neerzetten?
Misschien even aan de beheerder vragen, zou wel mooie windmetingen kunnen opleveren:)

Gr Ron.
Door Mike
Welkom op HWA.

Domotica, ik had er nog nooit van gehoord, maar Mr.Google heeft het mij vertelt :laugh: , weer wat geleerd :)

Groeten, Mike.
Door j.hoekstra
Bedankt voor het welkom heten :)

Het plaatsen van een windmeter/regenmeter op het dak gaat hem niet worden, ben nu al een maand bezig een lek gerepareerd te laten krijgen in het dak. Daarnaast lijkt het mij nu financieel technisch nog even niet opportuun te investeren in wind/regenmeter set ;)

Heb nu al wel een Davis-set op m'n verlanglijst staan, maar dat gaat nog wel even(jaren :S) duren.