Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door eugel
weerzal schrijft:
Tonky schrijft:
weerzal schrijft:
Soory dat ik zo nog even inbreek op de discussie.

Maar kan ik cumulus ook alleen laten draaien of heb je daar altijd een ander programma voor nodig?
Dus dat cumulus de gegevens van weatherlink haalt bijvoorbeeld.

Groet Rob.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt maar Cumulus haalt de data uit de datalogger.

Ik bedoel te zeggen dat als ik een davis weerstion heb en alleen cumulus gaat alles dan ook werken?

Jahoor, cumulus draait prima met een datalogger van Davis. Je hebt geen andere software nodig.
Door Boutje
Vanavond wordt de Asus EEE van nieuwe software voorzien...dan gaan we eens met Cumulus aan de slag. Eens kijken of dat gaat lukken!

Iemand nog wat installatietips voor Cumulus zelf? Of is het gewoon downloaden vanaf
de site zelf en een kwestie van instellen?
Door Tonky
Boutje schrijft:

Iemand nog wat installatietips voor Cumulus zelf? Of is het gewoon downloaden vanaf
de site zelf en een kwestie van instellen?

Installeer het niet in de standaard locatie (Vista-Win7) dus gebruik bv C:\\ of een andere schijf/patitie.
Doe je dat wel heb je veel met verborgen bestanden te doen.

Verder is alles simpel en intuïtief.
Door Boutje
Voor sommige programma`s gebruik ik wel eens de dezelfde directory, dus d:\\program files\\ , Dat kan wel? Of gaat de voorkeur uit naar c:\\cumulus ?
Door Tonky
Boutje schrijft:
Voor sommige programma`s gebruik ik wel eens de dezelfde directory, dus d:\\program files\\ , Dat kan wel? Of gaat de voorkeur uit naar c:\\cumulus ?

Dat maakt niet uit, zelf heb ik het op de E: partitie.
Door Boutje
We zetten het allereerst maar eens even op c-schijf....en gaan het gewoon eens proberen! Kan Cumulus ook met Weather Display overweg? Kunnen deze uberhaubt tegelijkertijd draaien? Of is dat , net als twee virusscanners een "no-go" ?
Door Tonky
Het is idd een ‘No go’ zonder virtualisatie.
En voor zover ik weet werkt dat speciale programma (de naam schiet mij even niet te binnen) niet met de WMR200, wel met Davis.

Edit:
Dat programma heet: Virtual VP
Door Boutje
Bedankt voor de naam van het programma.....maar dat gaan we voorlopig dus maar eens niet doen. :unsure: Eerst maar eens proberen om Cumulus werkend te krijgen in combintie met een website en HWA.......dan zijn we denk ik al een heeeel eind! ;)