Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door LPN
Welkom op HWA en veel plezier met de hobby.

Len
Door meteobergen
Meteo Bergen blijft niet achter en wenst je veel genoegen en plezier met het weergebeuren.

Gr Siets

:woohoo: :woohoo:
Door gtr
Is het normaal dat ik telkens wanneer ik de pc opstart deze moet synchroniseren met het weerstation ?
Door powerr
gtr schrijft:
Is het normaal dat ik telkens wanneer ik de pc opstart deze moet synchroniseren met het weerstation ?

Allereerst: welkom op HWA!
Als je je computer uitschakelt en na een tijdje weer opstart, zal het softwareprogramma voor je weerstation de verzamelde data uit je weerstation halen. Je weerstation verzamelt elke X minuten zelf ook data en slaat dat op in z'n eigen geheugen.
Voorbeeld:
Mijn pc schakelt elke nacht automatisch uit (iets over 00:00). Mijn weerstation blijft data verzamelen: elke 5 minuten slaat hij data op in z'n geheugen. Om omstreeks 07:00 gaat mijn pc weer aan. Cumulus (softwareprogramma wat ik gebruik) haalt dan alle data wat die nacht is verzamelt door het weerstation uit het weerstation en zet dit in een bestand.
Zo heb je toch nog wat data van die periode.
Door westkapellegek
gtr schrijft:

Dit klopt, helaas. In Rijswijk NB heb ik een TFA Primus staan. Om met heavy weather te communiceren moet ik m eerst synchroniseren. Doe ik dat niet, dan zijn de updates van currdat.lst per half uur ipv 1 minuut. Vandaar dat ik meestal in weather display slechts 2x per uur een update van weergegevens binnen krijg, want met weather display lees ik currdat.lst uit om de gegevens te uploaden enz.

ik hoop dat je er wat mee kunt, en misschien zijn er mensen die weten hoe je dit kunt verhelpen.

gr Niek
Door gtr
Ik gebruik enkel heavy weather.
Ik verlies geen gegevens,enkel moet ik telkens synchroniseren na uitschakelen pc.
Het gebeurt ook wel dat ik een tijdje moet wachten op de gegevens van de laatste uren.
Door gtr
Krijg nu al een hele tijd lang geen windgegevens meer op het scherm.
Batterijen zijn ok.