Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door nitrx
De templates zijn idd vrij verouderd de nieuwste bevatten meer info maar zijn alleen in het Engels, er zijn overigens meerdere realtime meters en modules.
Door Boutje
Bijvoorbeeld de minimale dagtemperatuur t.o.v. de maximale dagtemperatuur. Bij WD staan deze overzichtelijk in 1 oogopslag kort bij elkaar. En de realtimepagina wil hier op twee pc`s niet werken. (IE 8 en IE 9, en Silverlight zou geinstalleerd moeten worden...maar blijft hangen.
Door Tonky
In Cumulus staat dat in het hoofdscherm onder: Recent Extremes>>Today en van gisteren, daar naast.
Over sites e.d. kan ik je niets vertellen, ik heb er geen dus...
Door Boutje
Keek bijvoorbeeld op de site van meteoermelo.nl . Persoonlijk vindt ik de opmaak wat lastig, met de letters zo zonder effen achtergrond. En de realtimepagina blijft bij mij hangen op "Load data" . Of ik hier iets mis? Actuele meters bij het weer in Apeldoorn ( http://www.apeldoorn.tk/weer/wxmeters.php) doen het dan wel weer. Zijn hier meerdere modellen in mogelijk? Meerdere templates....zo heet dat toch?
Door weerzal
Soory dat ik zo nog even inbreek op de discussie.

Maar kan ik cumulus ook alleen laten draaien of heb je daar altijd een ander programma voor nodig?
Dus dat cumulus de gegevens van weatherlink haalt bijvoorbeeld.

Groet Rob.
Door Boutje
Dat zou dn betekenen dat WD dus ook zou moeten draaien om de gegevens uit het weerstation te halen? Hmm,..dacht dat dat niet hoefde?!
Door Tonky
Boutje schrijft:
Keek bijvoorbeeld op de site van meteoermelo.nl . Persoonlijk vindt ik de opmaak wat lastig, met de letters zo zonder effen achtergrond. En de realtimepagina blijft bij mij hangen op "Load data" . Of ik hier iets mis? Actuele meters bij het weer in Apeldoorn ( http://www.apeldoorn.tk/weer/wxmeters.php) doen het dan wel weer. Zijn hier meerdere modellen in mogelijk? Meerdere templates....zo heet dat toch?

Je hebt het dus niet over Cumulus zelf maar over het site deel.
Zie mijn eerdere opmerking.
Door Tonky
weerzal schrijft:

Maar kan ik cumulus ook alleen laten draaien of heb je daar altijd een ander programma voor nodig?

Groet Rob.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt maar Cumulus haalt de data uit de datalogger.
Door weerzal
Tonky schrijft:
weerzal schrijft:

Groet Rob.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt maar Cumulus haalt de data uit de datalogger.

Ik bedoel te zeggen dat als ik een davis weerstion heb en alleen cumulus gaat alles dan ook werken?
Door Tonky
Ik heb zelf geen Davis dus... maar dat denk ik wel.
Ik gebruik alleen Cumulus.
Maar je zou voor de zekerheid Steve (van Cumulus) kunnen vragen.