Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door JARI_NETWORKS
Hallo allemaal,

ook ik ben nieuw hier en wil me even voorstellen.

Mijn naam is Jan, en woon nu sinds augustus 2008 in Noorwegen.
Ben sinds een week in het bezit van een wh1080,
en vanwege de weinige tijd die ik over heb, nog steeds aan het
experimenteren met dit weerstation ( is hier iemand die er ervaring mee heeft )?

ik hoop dat als ik vragen heb deze hier kan stellen?

mvg Jan
Door Mike
Hoi Jan,

Welkom op HWA, wat leuk dat er ook een forumlid uit Noorwegen komt kijken hier.
Heb je soms ook een weersite online??? zou leuk zijn.

Ik hoop ooit nog eens naar Noorwegen op vakantie te gaan, lijkt me zo een mooi land.
Door JARI_NETWORKS
tis een heerlijk land, en als je in de buurt bent, ben je natuurlijk altijd welkom.

kan jij me uitleg geven betreffende die online weersite?
Door Mike
JARI_NETWORKS schrijft:
kan jij me uitleg geven betreffende die online weersite?

Ik vroeg me af of je eventueel een weersite online had draaien zodat ik en ik denk ook meerdere mensen een kijkje kunnen nemen kwa temp. enzo bij jou in de buurt.

Vraagje terug ;) wat zijn jou experimenten tot nu toe Jan?, met welke software tap jij je gegevens af?

Bedankt voor je gastvrijheid, in welk gedeelte van Noorwegen woon je?
Door JARI_NETWORKS
ik gebruik de mee geleverde software bij de WH1080, dit is " EasyWeather Radio Controlled ".
het experimenteren is tot nu toe het uitlezen van de unit, en het juiste instellen van
de unit.

ik woon in de provincie Oppland, en dan ongeveer n 180 km w-nw van Oslo.
ongeveer op n hoogte van 650 mtr boven zeenivo.
Door wslangerak
Hallo Jan,

Welkom op het HWA-forum!

Er is hier veel kennis van zowel hard- als software aanwezig, dus... leef je uit!
Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring met de WH-1080.

Gr,
Door WSWijk
Hallo Jan,

Welkom bij HWA. Ik weet niet welke software je wil gaan gebruiken (voor eventuele publicatie naar het internet), maar dat kan met cumulus (hier schijnen functies in te zitten die speciaal voor de hw1080 zijn) en met WD (WeatherDisplay).

In WD kan je in het control panel bij de station setup het station selecteren.
Je kan dan zeggen dat je de datafile van je huidige (meegeleverde) programma gebruikt (via select .dat file) of direct het station door WD uit laten lezen.
Als je de .dat file gaat gebruiken dien je dus met je huidige programma het station uit te lezen. WD importeert dan de gegevens vanuit de .dat file (en neemt dan alleen de gewijzigde gegevens mee).

WD (of Cumulus) heeft dan de mogelijkheid de gegevens te publiceren naar je (een) website. Maar zover ben je geloof ik nog niet...

Suc6.

Theo

ps: ik heb zelf geen hw1080, maar heb even voor je in de setup van WD zitten kijken. Heb zelf geen cumulus hier draaien.
ps2: woon je heel toevallig in Hedalen? En ben je een "leidingevend telematica monteur"? En rij je een Mazda6? :laugh:
Door JARI_NETWORKS
WSWijk schrijft:
Hallo Jan,

ps2: woon je heel toevallig in Hedalen? En ben je een "leidingevend telematica monteur"? En rij je een Mazda6? :laugh:

euh meeste klopte wel, ken ik jou dan van SO??
Door WSWijk
JARI_NETWORKS schrijft:
euh meeste klopte wel, ken ik jou dan van SO??

Nee, maar wat google allemaal niet kan vinden he....
:woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Door JARI_NETWORKS
ok,auto klopte niet ( voor zo ver ik weet )

maar even serieus nu,
heb n paar vragen nl

zijn er speciale plaatsen om gegevens te uploaden?
en weet iemand mss een goede hoogtekaart ( incl noorwegen )
ik zit hier nogal hoog, wat dus van invloed is op luchtdruk.

MVG