Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door efiten
Ik heb sinds jaren een eigen weerstation, wat realtime data doorstuurt naar verschillende stites, waaronder nu ook HWA :)
Site is te vinden op : https://weerstationbree.be/
Dit is een 'Work In Progress', ik experimenteer nogal wat met layout
Ook kan je daar de opbrengst van mijn zonnepanelen zien, dag per dag, vanaf oktober 2020.

Zelf zit ik in de ICT wereld als devop, hobbymatig ben ik met home automation bezig, en het sturen van de woning aan de hand van diverse parameters. (Home Assistant)

Hierin speelt mijn weerstation ook een belangrijke rol, sturing aan de hand van de LUX waarde (tuinverlichting), beregening aan de hand van de gevallen regen vandaag/gisteren, enz...
Door LizbethCummings
efiten schreef: 27 jun 2024, 18:11 Ik heb sinds jaren een eigen weerstation, wat realtime data doorstuurt naar verschillende stites, waaronder nu ook HWA :)
Site is te vinden op : https://weerstationbree.be/
Dit is een 'Work In Progress', ik experimenteer nogal wat met layout
Ook kan je daar de opbrengst van mijn zonnepanelen zien, dag per dag, vanaf oktober 2020.

Zelf zit ik in de ICT wereld als devop, hobbymatig ben ik met home automation bezig, en het sturen van de woning aan de hand van diverse parameters. (Home Assistant)
www.gamblingcrowns.com/
Hierin speelt mijn weerstation ook een belangrijke rol, sturing aan de hand van de LUX waarde (tuinverlichting), beregening aan de hand van de gevallen regen vandaag/gisteren, enz...
Wat leuk om te horen dat je zo actief bezig bent met je weerstation en home automation! Ik heb zelf ook een soortgelijk project lopen, maar dan voornamelijk gericht op energiemanagement in huis. Ik gebruik onder andere gegevens van mijn zonnepanelen om het energieverbruik te optimaliseren. Wat betreft je vraag, ik heb gemerkt dat de integratie van verschillende sensoren via Home Assistant echt veel mogelijkheden biedt. Heb je al geprobeerd om andere weergegevens, zoals windrichting en snelheid, te gebruiken voor automatiseringen? Dit kan bijvoorbeeld handig zijn voor het automatisch sluiten van luiken bij harde wind.