Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door eugel
#23577
In verband met een storing van de zijde van ... (3 letters) is mijn weerstation al ruim een dag offline. Via een 0900 nummer kun je de storing doorgeven en je krijgt te horen dat men er mee aan het werk is.
Mijn vermoeden is dat dit pas maandag gaat gebeuren.

Voorlopig geen live data uit Hengelo gld. Mijn excuses hiervoor. (overmacht)

Wat ben ik blij dat er hier in Hengelo glasvezel komt ;)

Gr. marcel
Door eugel
#23578
eugel schrijft:
In verband met een storing van de zijde van ... (3 letters) is mijn weerstation al ruim een dag offline. Via een 0900 nummer kun je de storing doorgeven en je krijgt te horen dat men er mee aan het werk is.
Mijn vermoeden is dat dit pas maandag gaat gebeuren.

Voorlopig geen live data uit Hengelo gld. Mijn excuses hiervoor. (overmacht)

Wat ben ik blij dat er hier in Hengelo glasvezel komt ;)

Gr. marcel


Als of de duivel er mee speelt We zijn weer online
Valt me dan toch wel weer mee van ...

Dit topic mag afgesloten worden.

fijn weekend.

gr. marcel.
Door jango
#23583
eugel schrijft:
Wat ben ik blij dat er hier in Hengelo glasvezel komt ;)

Gr. marcel


Wat denk je daar dan voor voordeel uit te halen.

Als het een server probleem is, alle data gaat door de glasvezelkabel naar diezelfde server.
Dus zelfde probleem !

Is het een kabel breuk, dat kan ook met glasvezel gebeuren.
Dus ook zelfde probleem !

Je kan een andere server host kiezen dan kan je probleem ook voor komen.
Het enige voordeel van een andere host kan zijn dat de 1 het probleem sneller oplost dan de ander maar dat kan dan ook meer kosten per maand.

Gewoon hopen dat het probleem niet te vaak voorkomt.
Door eugel
#23584
voordeel zal ik er ook wel niet uithalen.
ben wel blij dat ik (binnenkort) uit meerdere providers een keus kan maken.
Bevalt het niet qua service dan kun je switchen.
Als mijn kabel vezeltje gestoord is dan zit ik wel met een probleem, en ja dan maar hopen dat het snel gerepareerd word.


Werk zelf bij een energienetbedrijf. Daar worden wel veel strakkere eisen gesteld
aan snelle service en reparatie dan aan een kabelbedrijf. Dit zal in de toekomst ook wel eens kunnen veranderen. Bij kabelbedrijven dan, bedoel ik



Gr. marcel.