Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door meteo ten boer
Goedenmiddag

Ik zit even met een probleem, ik draai nu met weatherlink, wswin & weather display nu geeft weather display een verkeerd beeld van de regen weergave. Weatherlink geeft nu 4.6mm aan evenals ook wswin, kijk ik nu op weather display dan zie ik een waarde van 68.6mm staan een beetje veel te hoog lijkt me. Ik heb tevens handmatige invoer gedaan de gegevens weer goed gezet, maar geen effect na een beetje regen gaat het dus weer fout. Is er iemand die mij kan uitleggen wat hier aan de hand is ??.

Mvg Jan

http://www.meteotenboer.nl
Door wslangerak
meteo ten boer schrijft:
Is er iemand die mij kan uitleggen wat hier aan de hand is ??

Ja. Er klopt iets niet.

Flauw hè... Maar het enige wat ik me kan bedenken is dat er in WD een offset is ingesteld. Kijk eens bij Control panel > Offsets and Initial... > Tabblad Rain Offset. Daar mag niets ingevuld staan bij Rainfall offset (% increase).
Als je geen gemodificeerde regenmeter hebt moet de regel eronder op 1 staan (factor één dus).

Welk type weerstation en welke versie WD gebruik je?

Gr,
Door meteo ten boer
Daar staat niets dus 0 en eronder op 1

Het weerstation waar het om gaat is een vantage pro2 en ik gebruik de nieuwe weather display ver 10.37Q omdat de eerdere versie simpel helemaal niet werkt.
Door Snarf2000
Een waarde van 68.6mm lijkt meer op een maandwaarde.
Komt dat ook in de buurt?

Maar hoe dat kan wisselen met een dagwaarde weet ik ook 1 2 3 niet.

Frans
Door meteo ten boer
Dit was een gegeven van vanmiddag dus geen maanwaarde, mocht het meer gaan regenen dan veranderd uiteraard ook de 68.6mm heeft dus te maken met regenval. Het gekke is ook dat ik via de normale instellingen vantage kan aanroepen, ik zit nu op stationless piggy back on davis weatherlink.wlk geen idee of het daar mee te maken kan hebben. En ik weet ook niet of ik de vanatage anders zou kunnen instellen betreft een ander station.