Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door reitsma1960
Ik heb een vervelend en hardnekkig probleem in Weather Display en ben de hele week al `s avonds samen met Brian Hamilton (maker WD) bezig om de fout op te sporen. Geweldige support overigens, ik heb een hotline met Nw. Zeeland.
Ik kan momenteel niet het climate data jaarraport maken. Er gaat iets fout wanneer ik mijn internet instellingen maak of een bepaalde bestandje upload.
Vandaag ga ik testen en stuk voor stuk elke setting invoeren en dan proberen het jaarraport te maken om zo te vinden welk bestand corrupt is.
Echt frustrerend. We denken het gevonden te hebben en dan blijkt het toch weer wat anders. Of de duvel ermee speelt!

Op zich geen onoverkomelijk probleem, maar ik wil het goed hebben.

WD zal ons toch niet de baas zijn...........!;)

Dus excuus als mijn data even wegvalt of niet klopt.

Oebel
Door reitsma1960
weatherservice schrijft:
WD is gewoon te uitgebreid! Dat maakt het voor vele mensen moeilijk (althans voor mij)

Klopt hoor, maar voor mij is dat het probleem niet. Ik gebruik het al jaren zonder problemen en ben er goed in thuis. Het punt is nu dat er een fout is zit.
En om dat dan te vinden........daar heeft zelfs Brian moeite mee...
Het gaat alleen om het parsen van het climate data jaarrapport.

Oebel
Door reitsma1960
Het probleem is opgelost.
Het was een ontzettende klus en testen, testen, testen. Hele week iedere avond uren zoeken en testen. :angry:
Er draaiden zelfs in trial versie diverse versies op andere schijven.
Kortom uren werk en ik had de moed bijna opgegeven maar..........
---->> Weather Display HEEFT VERLOREN! :woohoo:
Ik voel het echt als een overwinning!
Verdorie zeg "een software programma die de baas is...."!
Brian heeft veel test werk gedaan en we dachten dat het uiteindelijk de registry was. Vandaag dus alle settings opnieuw gedaan. Op mijn originele versie kreeg ik het niet klaar. Ik ben verder gegaan met een trial versie in de Engelse taal. Helemaal opgebouwd.
En je wilt het niet geloven, maar na het plaatsen van de language file was het probleem terug.
Mijn originele versie weer laten draaien zonder language file en.....KLAAR. WEG PROBLEEM. JOEPIE....!

Dus, ik moet een goed werkende language file hebben. Wie kan mij er aan helpen?

Fijn weekend verder.

Oebel
Door reitsma1960
Het bleek een erg vervelende bug te zijn in WD. Het probleem is door Brian opgelost en de nieuwe versie (build 05) is te downloaden van de site.
Iedereen die language files gebruikt heeft dit probleem.
Dus het advies is......download en installeer.

Groet,
Oebel
Door WSWijk
reitsma1960 schrijft:
Het bleek een erg vervelende bug te zijn in WD. Het probleem is door Brian opgelost en de nieuwe versie (build 05) is te downloaden van de site.

Groet,
Oebel

Oebel,

Mag ik jou en Brian hierbij uit de grond van m'n hart bedanken?

Ik ben hier samen met Brian een maand of 3 geleden ook al mee bezig geweest. Hij heeft mijn logfiles doorgespit en kon er maar niet achter komen wat het probleem was.

De installatie bij hem deed het perfect, maakte ook de jaren aan, bij mij vertikte hij het in alle toonaarden. Hebben het na een week of 3 mailen maar opgegeven.

Maar nu is het dus alsnog opgelost... Thanks man...

Theo
Door reitsma1960
WSWijk schrijft:
reitsma1960 schrijft:

Groet,
Oebel

Oebel,

Mag ik jou en Brian hierbij uit de grond van m'n hart bedanken?

Ik ben hier samen met Brian een maand of 3 geleden ook al mee bezig geweest. Hij heeft mijn logfiles doorgespit en kon er maar niet achter komen wat het probleem was.

De installatie bij hem deed het perfect, maakte ook de jaren aan, bij mij vertikte hij het in alle toonaarden. Hebben het na een week of 3 mailen maar opgegeven.

Maar nu is het dus alsnog opgelost... Thanks man...

Theo

Graag gedaan, Theo. Erg vervelend als je weet dat er iets niet klopt in het programma. Ik ben dan ook bang dat er ook iets anders fout gaat.
Het heeft heel wat uurtjes gekost, maar gelukkig is het opgelost. Ik heb zo en zo veel geleerd van het programma.

Groet,
Oebel