Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Tonnie
Wat er aan de hand is weet ik niet, ik zoek dit nog uit.
Vanaf 2:00 zijn de problemen begonnen.

groetjes,

Tonnie.
Door MarTan
Inderdaad zijn de leden bereid om je te helpen met de problemen maar dan moet je wel aangeven waarover het gaat. (Wel duidelijker aangeven in de Topic, Lees de regels).

Software / Hardware / omschrijving probleem etc.

Martijn
Door Tonnie
Het probleem was dat ik vanmorgen ontdekte dat data naar Heavy Weather Pro 3600 was gestopt.Er was schijnbaar niet meer data in te krijgen als ca. 12400 meetpunten. Omdat WSwin data zijn uit history.dat haalt, bleeft dat dus ook achterwege.

Ik heb vannavond gekeken of ik de data reeks kon voortzetten maar Heavey Weather Pro 3600 wil er echt niet aan. Dus history.dat geheel verwijderd en het werkt nu weer vanaf ca. 19.00 uur.

Groetjes,

Tonnie.
Door Tonnie
Tot me verbazing blijkt om half 2 het jaartal 2011 veranderd te zijn in 2010. Dit kan een reden zijn dat er geen data meer wordt bijgeschreven. Zeer bijzonder dat ik zo een apparaat mag bezitten die terug in de tijd wil.

Ik herinneren me dat bij een forum lid ook opeens de tijd een paar uur terug werd gezet. Ook dit betrof een dit zelfde type station LA Crosse WS3600.

Vandaag om 00:10 is deze fout in ieder geval hersteld.

De grafieken op HWA worden niet goed meer verwerkt. Heeft dit te maken met tijdsynchronisatie?

Groetjes,

Tonnie.
Door relin
Tonnie schrijft:
Tot me verbazing blijkt om half 2 het jaartal 2011 veranderd te zijn in 2010. Dit kan een reden zijn dat er geen data meer wordt bijgeschreven. Zeer bijzonder dat ik zo een apparaat mag bezitten die terug in de tijd wil.

Ik herinneren me dat bij een forum lid ook opeens de tijd een paar uur terug werd gezet. Ook dit betrof een dit zelfde type station LA Crosse WS3600.

Vandaag om 00:10 is deze fout in ieder geval hersteld.

De grafieken op HWA worden niet goed meer verwerkt. Heeft dit te maken met tijdsynchronisatie?

Groetjes,

Tonnie.

Dat forumlid was ik.

Het terugzetten van de datum naar 2010 is zeker weten de oorzaak dat de history niet werd aangevuld. Jammer dat je het hebt leeggegooit, was niet nodig geweest. Datum weer goed zetten en hij vult het weer aan.

Dat de grafieken op HWA niet meer goed zijn lijkt mij ook daardoor te komen. Denk dat vanaf 00:10 komende nacht de grafieken wel weer goed zijn, mits de juiste data nu wordt aangeleverd bij HWA.

Groet Remko
Door Tonnie
Hallo Remco,

Ik heb history.dat uit de prullenbak getrokken en als file history 13-1-2011 in map terug gezet. Dus kwijt is het niet. WSWin kijkt alleen naar file history.dat om meetwaardes te importeren. Dus door dit bestand te verwijderen uit de map, wordt opnieuw history.dat aangemaakt door Heavey Weather pro. WSWim begint dan weer data op te halen.

Stopt data in de toekomst opnieuw weet ik nu dat ik als eerste naar de tijd en datum op het display moet kijken.

gr.

Tonnie.