Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door teesee64
Ik ben bezig om weerstation hoger te plaatsen. Hiervoor is het helaas nodig om het weerstation tot vanavond ongeveer 8 uur off-line te halen.

De bedoeling is dat er een stuk mast aan de bestaande vast gemaakt wordt waardoor de windrichting en windkracht voortaan gemeten kan worden op ongeveer 10 meter hoogte. (precieze hoogte kan ik pas zien zodra de mast verlengt is)

Ik denk dat dit de juistheid van de meetgegevens ten goede zal komen.

Zodra ik klaar ben zal ik dat hier melden.

Excuses voor het ongemak!

M.v.g,
Theo
Door SpeedyGJ
Waarom excuses? Niks aan de hand toch ;) alleen maar goed dat je ermee bezig bent.
Ook aan deze kant ga ik 1 deze dagen weer het dak op om de boel te verhogen. Nu hangt alles op 1 kluit.
Door teesee64
Excuses omdat ik het eigenlijk eerder had willen melden.
De bedoeling was dat deze klus eind volgende week zou gebeuren, maar ik kreeg vandaag onverwacht hulp, dus meteen maar aangepakt.

Maar....

Het werkt allemaal weer. Ik zit nu op exact 9,60 meter hoog. 10 meter was jammer genoeg net niet haalbaar.

Meteen ook even de regenmeter schoon gemaakt en ontdaan van een spinrag.

Maar ik ben erg blij dat het gelukt is en vooral dat het alweer klaar is. Zag er toch wel tegenop om eraan te beginnen

Groet,
Theo