Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door relin
Helaas is mijn temp/hum sensor defect. Krijg wel waarden door, maar zijn m.i. lukrake getallen. Temp sprinkt van 2,4 tot 2,9 terwijl het nu rond het vriespunt is. Ook de humidity doet maar wat.

Heb net een nieuwe besteld, dus hoop dat dit euvel snel verholpen is.
Door meteohoekvanholland
Hé Relin,

Dat is balen man, zeker nu de temp onder nul gaat. Heb je niet stiekem een "BLX15" in de buurt stralen? (sorry, flauw)

Dacht nog aan een zwakke batterij, maar daar heb je ongetwijfeld naar gekeken...

Groet,

Marc
Door ws vreewijk
niet vergeten 2c39 voor 70

Wel leuk een dual beam tetrode staat nog op zolder hier de good old QQe0640,
Niet vergeten in te stellen in klasse a ab voor usb.
En respect als je ook zelf je trafo hebt gewikkeld.

We dwalen af triest je uitval sensor.

gr Chris
Door meteohoekvanholland
Haha, ik wist wel dat er een paar op zouden reageren! Ik merk wel vaker dat er vaak mensen met dezelfde "achtergrond" deze weer-hobby hebben. Op een of andere manier lijken we wel een bepaald soort mensen met een zelfde hobby-"range". Ach, het wordt wat off-topic, misschien start ik nog eens een topic met "welke hobby's heb jij nog meer?". Ik weet zeker dat daar een heleboel overlap in zit.

Groet,

Marc
Door relin
@SpeedyGJ
Ik heb geen Davis, maar een La Crosse WS3600.

@Marc
Batterijen zijn niet leeg. Wind en regen worden ook draadloos verzonden door de temp/hum sensor en die komen wel goed door.

Maandag stuurt de bekende weerzaak de nieuwe op. [img]

BLX15 ik heb nog een mooite stereobak staan PLL/antennebeveiliginge en de hele mikmak. Heb alleen pas geleden de mast platgelegd.
Door relin
Vanmorgen de nieuwe sensor binnen gekregen. Meteen opgehangen. Ziet er naar uit dat het probleem is opgelost. Hopelijk blijft hij het een lange tijd doen. Kwam erachter dat de laatste het nog geen 2 maanden heeft volgehouden. Wist dat die niet oud was, maar zo jong :huh: