- 11 feb 2011, 16:42
Allen,
Door een melding van een bezoeker, werd ik erop gewezen dat de windrichting niet juist werd aangegeven. Bij controle bleek deze meer dan 100 graden af te wijken.:unsure:
Even een belltje naar de leverancier en die kwam met een mogelijke oplossing.
Door de spanning van de windvaan halen voor ruim een half uur zou het probleem opgelost kunnen zijn.
Mogelijke oorzaak is invloed van een externe zender.
Zo gezegd zo gedaan.
(Had al eens eerder de windvaan en een temp. sendor en de regenmeter voorzien van een externe voedingsbron, dus even de stekker eruit. :whistle: )
Rond 12 uur de spanning eraf gehaald en rond 16 uur deze er weer opgezet.
Probleem lijkt weg te zijn en de juiste richting wordt als het goed is weer goed aangegeven.
Bij deze bedankt voor de melding en ik zal deze vaker monitoren.
Martijn.
Door een melding van een bezoeker, werd ik erop gewezen dat de windrichting niet juist werd aangegeven. Bij controle bleek deze meer dan 100 graden af te wijken.:unsure:
Even een belltje naar de leverancier en die kwam met een mogelijke oplossing.
Door de spanning van de windvaan halen voor ruim een half uur zou het probleem opgelost kunnen zijn.

Mogelijke oorzaak is invloed van een externe zender.
Zo gezegd zo gedaan.
(Had al eens eerder de windvaan en een temp. sendor en de regenmeter voorzien van een externe voedingsbron, dus even de stekker eruit. :whistle: )
Rond 12 uur de spanning eraf gehaald en rond 16 uur deze er weer opgezet.
Probleem lijkt weg te zijn en de juiste richting wordt als het goed is weer goed aangegeven.

Bij deze bedankt voor de melding en ik zal deze vaker monitoren.
Martijn.