Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door MarTan
Allen,

Door een melding van een bezoeker, werd ik erop gewezen dat de windrichting niet juist werd aangegeven. Bij controle bleek deze meer dan 100 graden af te wijken.:unsure:
Even een belltje naar de leverancier en die kwam met een mogelijke oplossing.
Door de spanning van de windvaan halen voor ruim een half uur zou het probleem opgelost kunnen zijn.;)
Mogelijke oorzaak is invloed van een externe zender.

Zo gezegd zo gedaan.
(Had al eens eerder de windvaan en een temp. sendor en de regenmeter voorzien van een externe voedingsbron, dus even de stekker eruit. :whistle: )

Rond 12 uur de spanning eraf gehaald en rond 16 uur deze er weer opgezet.
Probleem lijkt weg te zijn en de juiste richting wordt als het goed is weer goed aangegeven.:)

Bij deze bedankt voor de melding en ik zal deze vaker monitoren.

Martijn.
Door dibasta
Zou dat misschien het probleem bij mij ook zijn???

Mijn windmeter moet ik heel vaak (sinds kort alle dagen) softwarematig in WD corrigeren voor de juiste richting, als de wind uit het Noorden komt gaat het het eerste halfuur goed, daarna geeft hij het tegeovergestelde aan :silly: na het draaien van de mast/windmeter (hij staat altijd naar het Noorden gericht) bijvoorbeeld naar het Zuiden dan wijst hij weer Noord aan :dry: en ga zo maar door!

Nu zitten er mensen in hetzelfde blok als ons maar wel aan het laatste huis,(wij in de 2e) (blok van 6 huizen) en die heeft nu ook een weerstation, zo'n eentje van de Aldi, zou dit een eventuele stoorbron zijn?? voor de rest Temp.sensor en Regenmeter zijn allemaal goed!

Aankomende week ook maar eens de windmeter naar beneden halen, en dan ook de bat. eruit halen.

Gr,
Peter.
Door MarTan
Hmmmmm das raar staat er toch goed in. Ga eens kijken. (Opgelost)
Ik heb ook al vaker gehoord dat de stations van de Aldi erg sterk signaal hebben. Ook La Crosse heeft hier last van.
Door dibasta
Morgen maar eens proberen te resetten, batterijen uit de windmeter halen, en dan ook maar es paar uur wachten, mits!!! het weer toelaat, want mijn windmeter staat op het dak tegen de schoorsteen aan!
Maar dat gaat weer anders worden, ik ga weer voor de mast denk ik, ben nu steeds afhankelijk van m'n zwager (dak is me veel te hoog) en dat wil ik niet.

nja, zal me benieuwen als dat wat uithaalt.:unsure:

gr,
Peter.