Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door rjdrent
Aha, dus je bent weer online. Nu ik nog B)
Ik ben inmiddels overgestapt van Weatherlink op Cumulus en ik moet zeggen dat mij dat uitstekend bevalt. Heb ook al een mailtje naar HWA gestuurd om het bestandje aan te passen. Binnenkort zijn mijn gegevens dus ook weer online.
Het is maar wat als de techniek je in de steek laat...
Door rjdrent
teesee64 schrijft:
Kijk, dat is goed nieuws collega!

Ik gebruik Cumulus ook en het werkt prima! Makkelijk in te stellen en makkelijk in gebruik.

Groet,
Theo

Zit alleen wel 1 nadeel aan Cumulus. Je historische data kan je niet importeren. Ik heb al sinds 1993 data in Weatherlink staan. Ik gebruik Cumulus nu sinds 5 mei 2011. Dus alle all-time records worden getoond vanaf 5 mei 2011. Ik had graag een Weatherlink import gezien in Cumulus.
Door teesee64
SpeedyGJ schrijft:
Nog een nadeel, geen database per dag :( 1 van de redenen dat ik weer terug ben gegaan op WL

Cumulus maakt een logfile aan per dag en per maand. Er zijn dus voldoende mogelijkheden om zelf een sql database aan te maken. Dat doe ik namelijk ook.

Het enige nadeel van Cumulus vindt ik dat er te weinig gegevens (TAGS) beschikbaar zijn. Daarom maak ik naast Cumulus gebruik van WeatherDisplay via Virtual VP. Beide programma's zijn niet gratis maar de moeite van de investering zeker waard.
WeatherDisplay is niet eenvoudig om in te stellen. Maar wanner het eenmaal goed werkt, heb je heel veel extra data beschikbaar waar je leuke dingen mee kunt doen.

Groet,
Theo
Door teesee64
rjdrent schrijft:
teesee64 schrijft:
Kijk, dat is goed nieuws collega!

Ik gebruik Cumulus ook en het werkt prima! Makkelijk in te stellen en makkelijk in gebruik.

Groet,
Theo

Zit alleen wel 1 nadeel aan Cumulus. Je historische data kan je niet importeren. Ik heb al sinds 1993 data in Weatherlink staan. Ik gebruik Cumulus nu sinds 5 mei 2011. Dus alle all-time records worden getoond vanaf 5 mei 2011. Ik had graag een Weatherlink import gezien in Cumulus.

Je kunt handmatig je hoogste en laagste metingen invoeren in Cumulus. Dan blijven je all-time records gewoon staan. Voor de rest kun je de historische data in een (sql) database zetten, dan blijven ze te raadplegen.

Een andere optie is misschien om Virtual VP te gaan gebruiken. Deze heeft een eigen driver die wel onder de 64 bits versie van windows werkt. Via virtual vp kun je weatherlink dan gebruiken. Is wat omslachtig maar misschien een oplossing voor je?
Je kunt op de website van virtual vp een 30 dagen gratis versie downloaden om te testen of het werkt.

Groet,
Theo
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11