Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
Gisterenmiddag kwam het hier met bakken uit de hemel vallen. Als ik dan naar de teller kijk dan zie ik een dagtotaal van 4.4mm en een rainrate die 35mm/h bedroeg, dit vroeg bij mij vragen op.
Zonet in de groene regenmeter gekeken, daar is maar liefst 6.2mm in gevallen, een verschil van 1.8mm!
Uiteraard laat ik het hier niet bij en zal eens kijken of er ook wat in de regenmeter zit en of de boel wel recht staat.
Dat laatste lijkt me wel gezien ik dit nog gecontroleerd heb.
Wordt vervolgt.

P.S: Kan ik de dag totaal van gisteren nog wijzigen op de console? Mij lukt het in ieder geval niet.
Door SpeedyGJ
Net met pijn in mijn rug toch maar even het dak opgegaan.
Paal staat waterpas dus dan moeten we verder onderzoeken.
De regenmeter is ook vrij, dus dan maar de deksel eraf halen, en ja hoor spinnenwebben en vuil waren de boosdoener geweest.

Door de spinnenwebben kon het kantel systeem niet op het juiste manier werken, het werd als ware verzwaard omgekiept, dit heb ik even weg gehaald.

Ook de bakjes waar het water in komt waren vuil, toen ik de deksel eraf haalde zag ik water hangen aan het bakje, ook dit speelde dus een rol dat het kantel systeem werd verzwaard.

Nu is alles weer schoon en kunnen we er weer even tegenaan :)
Door rjdrent
Ik zat net even op HWA te kijken en zag tot mijn verbazing dat Sneek Noord gisteren 63,9 mm neerslag had. Dat is echt onmogelijk. Het is hooguit 1 tot 2 mm geweest, volgens mij. Zelf op het kaartje van KNMI staat 0 mm. Vast een sensorfout, maar staat wel heel slordig op de hoofdpagina van HWA.
Door rjdrent
SpeedyGJ schrijft:
Inmiddels weg gehaald, geliefde voortaan een PM sturen.

Aan wie?
Door relin
PM naar een moderator.

Wat jij deed mag volgens de forumregels niet.

Forumregel 21. Het forum mag niet gebruikt worden om te discussiëren over meetwaardes van elkaars weerstation, tenzij een weeramateur zelf vraagt of zijn waardes correct zijn. Topics hierover zullen worden verwijderd of gesloten.

Toch een fijne nacht en morgen een mooie dag:)

Groet Remko
Door SpeedyGJ
Klopt en gewoon een pm naar mij of naar andere data moderators. Topic mag van mij nu wel op slot.