Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door weerstationhoogeloon
Bij Weerstation Hoogeloon geeft de anemometer van de Vantage Pro 2 sinds vanmorgen 11:30 uur geen signaal meer op de windsnelheid/richting. Of ie defect is weet ik niet, misschien (hopelijk) slecht contact van het kabeltje in de ISS.
Morgen avond maar eens even kijken en doormeten en eventueel de mast strijken....

Tot nader bericht dus géén windmetingen. Wel jammer, vanavond heeft het toch flink gewaaid hier in Hoogeloon.

gr. Remie
Sinds vannacht rond 01:15 uur is het signaal van de anemometer weer spontaan op gang gekomen! Wat nu de oorzaak van het uivallen is geweest weet ik niet.
Ik zit te denken aan de hoge temperatuur van gisteren middag (34 gr. C).
In de behuizing van de ISS zal het dan wel vele malen hoger zijn.

Herkent iemand het probleem van uitval van meetapparatuur bij te hoge temperatuur??

In ieders geval, alles werkt weer, en dat is het belangrijkste...

gr. Remie
Door nolversteeg
Hallo Remie,

Ik zou toch even naar de anemometer kit kijken ,ik heb mijn nieuwe kit destijds teruggestuurd en hier een andere voor gekregen na drie dagen bleek deze niet waterdicht te zijn de randjes van de zonnecel waren niet goed afgekit zodat hier regenwater langs liep en in de kit zelf terecht kwam.

Groeten Nol
Hoi Nol,

ik heb alles nagekeken maar kan niks zien wat duid op lekkage.

De uitval begon dinsdagmorgen rond half 12. Toen was er nog geen sprake van enige neerslag, er was wel redelijk vochtige lucht en hoge temperatuur. Zou de combinatie van die 2 (hoge R.V. en Temp.) er de oorzaak van kunne zijn dat elaktronica het af laat weten? Je weet natuurlijk nooit hoe warm het wordt in de ISS.
Ik denk dat inwendige temperatuur op de printplaat van meer dan 60 gr. C. toch stil aan voor problemen kan zorgen.

Op dit moment draait alles weer normaal.

Vraagje: zijn er nog meer amateurs die wel eens uitval hebben gehad na of tijdens hoge temperaturen? Graag zou ik daar meer over weten, alvorens te mailen naar Davis.

gr. Remie
Door Josje
Ik heb nergens last van gehad,en gelukkig werkte wel alles naar behoren.
Het is ook wel érg heet geweest! B) Maar sommige electronica,kunnen niet tegen té grote hitte,maar of dit nu van toepassing is voor jouw anemometer,lijkt me sterk.Hier zal in de productie zeker rekening mee gehouden zijn.