Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Snarf2000
Update:

De server heeft een flink hikje gehad.
Hij draaide maar gedeeltelijk.
Momenteel wordt alles weer opgehaald en is de data weer actueel voor zover we kunnen zien.

Hoe het kon gebeuren wordt nog uitgezocht.
Wellicht morgen meer.

Mvgr. Frans
Door Snarf2000
HWA heeft op dit moment te maken met een storing.
Velen hebben een SMS gekregen van de storings service of zien dat hun data op HWA ouder is dan 1 uur.

Onterecht !!!

Er is een probleem met het ophalen van de data.
Luc is er mee bezig en hoopt dit zo snel mogelijk op te lossen.

Sorry voor het ongemak.

Mvgr. Frans
Door CeesT
Hoi Frans,

Bedankt voor de melding. Geen probleem verder, kan gebeuren. Succes Luc!!
Door nolversteeg
Hier in Eersel geen probleem gehad, alleen de gemiddelde lijn is even weg geweest, maar zoals ik kan zien geen data gemist.

Ben wel blij dat ik niet de enige ben waar het ooit wel eens fout gaat terwijl je dat niet verwacht.

Succes, Nol
Door Luc
Even een kleine toelichting op de storing:

Na een kleine 'hickup' van de HWA server kon deze niet meer door de firewall heen. Daardoor kon er geen data worden opgehaald bij de websites van deelnemende weerstations. Dit terwijl de server en de website zelf wel werkten. Daarom detecteerde de server/website wel dat de data verouderd was en werden er sms-jes verstuurd naar deelnemers die dit hadden ingesteld.

Helaas werd het probleem bij mij ook pas duidelijk nadat er storings-smsjes verstuurd waren en ik berichten kreeg van enkele deelnemers. Gelukkig heeft de hostingprovider een goede service en kon het firewall probleem gisteravond laat door hun snel opgelost worden.

Excuses voor het ongemak!

Mvgr,
Luc