Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Meteo Hoogeveen
Voor de 2e keer deze week kreeg ik in 1 uur 6 storingssmsjes omdat er 1 uur geen update van mijn gegevens zou zijn.

1x was er inderdaad storing, afgelopen woensdag, wel 6 storingssmsjes in 1 uur.
Afgelopen nacht tijdens overschakeling van zomertijd naar wintertijd ook weer, 6 storingssmsjes tussen 2 en 3 uur.

Ik heb deze dienst stopgezet want zo lopen de kosten aardig op, 12 x € 0,25 p/b.

Hebben er meer mensen daar last van of hebben gehad?
Is daar een oplossing voor?

Groet,

Bert
Door jango
Kassa voor HWA B) toch mooi extra euro`s.

Is er ook al melding voor het dubbel doorgeven van data ? Want dat zou dan afgelopen nacht de oorzaak geweest kunnen zijn.

Heb ik al lang geleden weer uitgezet.
Zie het nut niet zo van deze melding ook niet al krijg je zoals belooft 1 melding.

Als je echt serieus met je hobby bezig bent kijk je meermalen per dag of je data nog actueel is en zo niet dan kan je dat toch aanpassen.
Heb ik geen betaaldienst voor nodig.

Wel is mij opgevallen dat de grafieken van elk station er anders uitzien en ook nog op verschillende tijdstippen afgelopen nacht.
Door Luc
Hoi Bert,

Normaal gesproken zou er maar één smsje moeten komen bij een storing. Ik heb nog niet eerder gehoord dat er binnen 1 uur meerdere zijn gestuurd. Als je me in een PM je 06 nummer stuurt, kan ik proberen in de logging na te kijken of ik kan ontdekken waarom je er 6 kreeg.

Ik kan me voorstellen dat het overschakelen tussen zomer- en wintertijd ook zorgt voor een 'storing' SMS. Als de tijd op de server en bij je weerstation niet gelijktijdig automatisch wordt teruggezet, dan zit er (tijdelijk) ca 1 uur tijdsverschil tussen deze tijden. En dan wordt er dus een SMS gestuurd. De storingsdienst op 2 uur zetten, helpt om dit probleem te voorkomen.

Overigens die €0,25 per SMS gaat niet naar HWA. Die gaat naar de provider waar ik deze dienst afneem. Dat is het laagst mogelijke bedrag voor een SMS zonder dat HWA de kosten voor een SMS zelf moet betalen. Per verstuurde SMS krijgt HWA slechts €0,04. Dat weegt echter niet op tegen de kosten voor het gebruik van het keyword 'GO WEER'. Dit is dus echt puur een service van HWA.

Gr,
Luc