Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Meteoschoonebeek
#64757
Beste weer collega's

Ik heb mijn weerstation nu bijna 4 jaar alleen heb nog steeds geen buitencamera
En zou graag live beelden op mijn website willen.
ik had iets gehoord dat een Full HD camera niet gekoppeld kan worden met de router om deze het niet aan zou kunnen.

:woohoo: welke soort type merk camera zou wel geschikt zijn hier voor.
of welke hebben jullie goede ervaringen mee.:woohoo:

Alvast bedankt
Met vriendelijke groetjes
Jeroen Bosma
Door JozBaz
#64758
Hallo Jeroen,
Dat van die HD camera en de router is een fabeltje. Ja, het te uploaden plaatje is wat groter maar dat is voor de router geen probleem.
De truuk is een goed upload formaat te kiezen: volle resolutie is vrij zinloos (en pagina laden duurt dan lang voor de bezoekers van je site).

Axis heeft goede (maar prijzige) camera's. D-Link heeft ook leuke modellen.
Ikzelf heb uiteindelijk besloten een Axis M1004 binnencamera voor het raam te zetten i.p.v. een buitencamera te installeren. Het beeld (±150KByte) zie je hier: http://www.weerenmeer.nl/webcam.jpg

Succes met je keuze.

Jos
Door hvd51
#64759
Jeroen,

Ik gebruik op dit moment twee IP camera's en de router heeft daar geen problemen mee.
De Foscam FI9805W is via WIFI aangesloten en geeft voor mij en het weerstation mooie beelden.
Kentekens zijn niet te herkennen, maar ja die heb ik ook nog niet in beeld gehad.

De oorspronkelijke camera (Elro C903IP) geeft een duidelijk minder helder beeld.

Ongetwijfeld zullen duurdere camera's meer/betere mogelijkheden hebben, maar het is maar net wat het budget toelaat.

Het blijft zoeken en vergelijken en waar jij zelf tevreden mee bent om aan de bezoekers van jouw website te laten zien.

groet
Harm van Dijk

http://www.weerstationtzandt.nl/webcam.php
Door petergroeneveld
#64769
Jeroen,

Deze vaste IP cam is goed betaalbaar en levert een perfect beeldkwaliteit.

Wil je meer info over deze cam dan kun je dat op dit forum nalezen er staan daarin vele tips vermeldt.

Zelf heb ik onlangs ook een vaste IP cam van dat merk gekocht. Hier kun je het weerbeeld van mijn cam zien, deze wordt elke 5 minuten vernieuwd.

Succes met je keuze.

Peter.
Door Meteoschoonebeek
#64774
Beste weer collega's
Heel erg bedankt voor uw reacties hier heb ik veel aan gehad om een over weging te maken de keuze is altijd vrij moeilijk met dit soort dingen wou rond de 200 euro blijven vond ik wel een mooi bedrag voor een redelijke goede camera zit op moment ook zonder werk en ben al blij dat ik 1 kan aanschaffen daarom ben ik blij met jullie reacties.

Kwaliteit en prijs verhouding van camera http://www.hikvision.com/europe/Products_show.asp?id=7326 lijkt dit mij een erg leuke full HD camera waar ik lange tijd wat aan heb bedankt voor de tip peter

weet iemand of dit makkelijk te koppelen is met de website of is hier een speciaal software voor te krijgen?

Alvast bedankt iedereen voor de goede hulp

Met vriendelijke groetjes Jeroen Bosma
Door Meteoschoonebeek
#64775
Peter bedankt voor je leuke reactie ik denk het die camera wel wordt kwaliteit en prijs verhouding lijken me erg goed en nieuw snufjes die erop zitten kan ik jaren plezier van hebben.
Alleen even uit zoeken waar ik deze kan bestellen of kopen
Door Meteoschoonebeek
#64975
Hoi peter
ik heb de camera gekocht die u zij en dit geeft echt geweldig goed en mooi beeld
Maar nu draait de software naast weatherdisplay alleen krijg nu steeds een foutmelding in de software van IVMS-4200 en krijg de boel niet aan de gang omdat er iets botst met weatherdisplay lokaal IP adres is wel aangemaakt.
Hoe heb jij deze camera kunnen aansluiten op een software of draait u zonder software deze camera op uw website

ik hoop dat u mij antwoord erop kunt geven

met vriendelijke groetjes
jeroen Bosma
meteoschoonebeek
Door petergroeneveld
#64984
Meteoschoonebeek schrijft:
Hoi peter
ik heb de camera gekocht die u zij en dit geeft echt geweldig goed en mooi beeld
Maar nu draait de software naast weatherdisplay alleen krijg nu steeds een foutmelding in de software van IVMS-4200 en krijg de boel niet aan de gang omdat er iets botst met weatherdisplay lokaal IP adres is wel aangemaakt.
Hoe heb jij deze camera kunnen aansluiten op een software of draait u zonder software deze camera op uw website

ik hoop dat u mij antwoord erop kunt geven

met vriendelijke groetjes
jeroen Bosma
meteoschoonebeek


Jeroen,

De camera beelden worden bij mij een tijdje opgeslagen op een QNAP NAS deze heeft eigen software die de camera ondersteund. Deze beelden gebruik ik als de weersomstandigheden interessant genoeg zijn om een timelapse filmpje te maken.

Verder gebruik ik nog de online software versie van de camera zelf voor het elke 5 minuten uploaden van het weerbeeld naar de server van mijn website. Dit is alles op dit moment. Helaas ben ik wegens tijdgebrek nog niet in de gelegen gekomen om met andere software etc. te experimenteren.

Misschien dat de leverancier je verder kan helpen met de IVMS software. Ook zijn er vele forums betreffende je camera waar je een antwoorden kunt vinden op je vragen.

Groeten,

Peter.