Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Erwin Lankheet
Helaas heeft vanavond de weer server-PC het begeven en start de reserve-PC niet meer op.
Daarom worden de komende dagen de weergegevens niet geactualiseerd.
Mijn verontschuldiging voor het ongemak maar er wordt hard gewerkt om het probleem op te lossen.

Erwin.
Door Overijse
Erwin Lankheet schrijft:
Helaas heeft vanavond de weer server-PC het begeven en start de reserve-PC niet meer op.
Daarom worden de komende dagen de weergegevens niet geactualiseerd.
Mijn verontschuldiging voor het ongemak maar er wordt hard gewerkt om het probleem op te lossen.

Erwin.

Hoi Erwin,

Thx voor de melding

Impact uitval station op HWA = nihil

Na reparatie en terug uploaden op dezelfde uploadurl word je station automatisch terug opgepikt, wel even alle min, max en neerslagwaarden nakijken of deze correct zijn in je uploadfile als je terug online komt.

Grtz
Kris
Door Erwin Lankheet
Sinds afgelopen vrijdagmiddag is de PC gerepareerd en worden de weergegevens weer geactualiseerd.
Na onderzoek bleek het moederbord en de beide geheugens de geest te hebben gegeven. Ook van de backup PC bleek het geheugen defect te zijn.

Het enigste dat ik kan bedenken is dat beide systemen schade hebben opgelopen door de blikseminslag vlak bij onze woning op 31 maart 2015. Hierbij was een sissend geluid te horen in onze woonkamer en sloegen de aardlekautomaten door.
De reserve PC stond op een geheel andere plek (Zoldertje) en was niet verbonden met netspanning of netwerk. Waarschijnlijk hebben de onderdelen door een hoge inductiespanning schade opgelopen en gaf het afgelopen donderdag de geest.
Wel jammer net voor de eerste tropische dag dit jaar.