Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door AenG
reitsma1960 schrijft:
Hallo,

Vreemde zaak. Ik heb de backup gescand en het blijkt dat ik elke pagina hetzelfde "virus" zit. Ik heb de back-up vervolgens opgeschoond en nu is het hele navigatie menu van elke pagina verwijderd wanneer ik de pagina open met Explorer.
Kan een virus in een navigatie menu zitten of is dit een fout in Microsoft Security Essentials? Het vreemde is dat ik eerst met Norton Internet Security heb gescand en deze geeft geen fout aan.

Wat zouden jullie doen?

Oebel

Ik zou er in ieder geval iets aan doen. De virusscanner van microsoft is gratis dus die gaat veel gebruikt worden. Iedereen die dan je website bekijkt komt nooit meer terug door die virusmelding. Met welk programma heb je de site gemaakt?
Door reitsma1960
Ik ga de navigatie balk vernieuwen en hoop dat het daar dan mee verholpen is.
Leuk werkje toch voor deze dag? Ahum.

Dank voor de hulp.

Oebel
Door Meteotines
Hoi Oebel,

Ik werk met Kaspersky internet security 2010 en heb jouw site geheel
'doorgevlooid'. Er gingen geen alarmbellen o.i.d. af.

Volgens een eerdere reactie zou het moeten zitten in script3 - dit script kwam bij mij niet voor (ook 1 en 2 niet trouwens).

Misschien is het inderdaad een foutje bij Essentials.

Goede virusvrije jaarwisseling en mooi weer toegewenst,

Tines.
Door reitsma1960
Hoi Tines,

Bedankt. Ik heb en giga klus gedaan en de hele website stukje bij beetje "verwijderd" en gescand en proberen, proberen, proberen. Ik wil gewoon geen virusgedonder. Ik ben erachter gekomen dat het probleem in mijn Wintersport pagina zat. Deze pagina was iets bijzonders. Ik snap er niets van.
Deze pagina heb ik verwijderd en nu is het over. Het gekke is wanneer ik er weer een nieuwe schone pagina bij maak, het virus er weer is. Volgens mij zit er inderdaad iets in Micr. Sec. Essentials. Ik heb hen een mail gestuurd.

Nou ja, ik laat de wintersportpagina maar weg dan. Wel erg vreemd.

Ook fijne jaarwisseling gewenst.

Groet,
Oebel
Door jansmit
Ook virusscanner nod32 heeft er geen problemen mee, dus waarschijnlijk vals alarm
met vriendelijke groet,
Jan Smit
Door AenG
reitsma1960 schrijft:
Hoi Tines,

Bedankt. Ik heb en giga klus gedaan en de hele website stukje bij beetje "verwijderd" en gescand en proberen, proberen, proberen. Ik wil gewoon geen virusgedonder. Ik ben erachter gekomen dat het probleem in mijn Wintersport pagina zat. Deze pagina was iets bijzonders. Ik snap er niets van.
Deze pagina heb ik verwijderd en nu is het over. Het gekke is wanneer ik er weer een nieuwe schone pagina bij maak, het virus er weer is. Volgens mij zit er inderdaad iets in Micr. Sec. Essentials. Ik heb hen een mail gestuurd.

Nou ja, ik laat de wintersportpagina maar weg dan. Wel erg vreemd.

Ook fijne jaarwisseling gewenst.

Groet,
Oebel

Oebel,

Ik krijg hier ook geen virusmelding meer. Werkt nu perfect!

Geert
Door reitsma1960
Dank collega`s,

Het blijft vreemd, want zonet kreeg ik hem opeens wel weer. Volgens mij een fout in het programma Microsoft Security Esentials. Ik heb Microsoft hierover al gemaild.
Blijkbaar een beetje TE precies afgesteld?
Ook wanneer ik op mijn schone pc werk krijg ik zomaar dezelfde virusmelding. Dit klopt echt niet in het programma.

Ik wacht het bericht van Microsoft af. (als dat al komt).

Groet,
Oebel
Door reitsma1960
Kris,

Bedankt. Het lijkt opgelost.

We gaan "schoon" het nieuwe jaar in.

We drinken morgen een paar op een virusvrij nieuwjaar!

Oebel