Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Wietse
Volgens mij geeft het verlengen van USB vanaf 5 meter of meer zoiezo al complicaties.
Hier werkt het perfect, USB verlengkabel van zo'n 3,5 meter gebruik ik.

Zelf gebruik ik Windows Media Encoder om te streamen, misschien kan je dit ook is proberen?
Zie hier mijn cam:
http://www.meteo-almelo.nl/hdweercam.php

Groeten,
Wietse
Door wslangerak
Wietse schrijft:
... misschien kan je dit ook is proberen?

... maar ook dan zal de poort moeten worden geforward.
Door reitsma1960
Oké, dan stoeien we vanavond even verder na het eten.

Ik kom 2 ip adressen tegen.
De pc waarop de webcam nu draait heeft als ip adres 10.0.0.2
Het eigen ip adres zal 82.74.1.74 zijn. Of hoe noem je dit ip adres?

Welke moet ik nu forwarden? Ik neem aan 82.74.1.74?

Gr.
Oebel
Door SpeedyGJ
Je zou dat kunnen proberen, je moet wel het publieke IP hebben. Zit je achter een router?
Door wslangerak
Hmmm... ja 't is niet zozeer het IP-adres wat geforward moet worden, maar de poort die je gebruikt.

Het zit zo: binnen je eigen netwerk heeft iedere PC een IP-adres, bijvoorbeeld 10.0.0.2 of soms 192.168.1.2 of iets dergelijks.

Je IP-adres "voor de buitenwereld" wordt toegewezen door je internetprovider en dat is dus bijvoorbeeld het adres wat je noemde.

Nu is het zaak dat "de buitenwereld" op je webpagina naar de goeie PC én poort wordt gestuurd als men je webcambeeld wil zien.

Dus internet: IP-adres: poort (bijvoorbeeld 82.74.1.74:8080) >>
>> binnen jouw netwerk: IP-adres: poort (bijvoorbeeld 10.0.0.2:8080)

Die "doorverwijzing" gebeurt door middel van zogenaamde forwarding in je modem/router. Die zorgt ervoor dat verkeer van internet naar poort 8080 (die WebcamXP standaard gebruikt) wordt gestuurd naar dezelfde poort van de PC waarop WebcamXP (of WD als je dat alleen gebruikt) draait.

Het hangt van je modem/router af hoe je dat instelt.
Door reitsma1960
Wietse,

Prachtig scherp beeld heb je. Mijn probleem zit waarschijnlijk in het forwarden.
Dit lost Windows media encoder niet op.

--------------------------------------------------------------------------------
Speedy GJ,

Ik zit inderdaad achter een router. (Netgear WNR3500 v2)

--------------------------------------------------------------------------------
Kees,

Dank voor je uitleg. Het lukt me tot nu toe nog niet. Ik kan in mijn router alleen ip adres 10.0.0.2 en poort 8080 forwarden. Dat geeft geen beeld.

Ik ga eerst maar weer iedere minuut een webcam image uploaden.

Dank voor de hulp.

Groet,
Oebel
Door wslangerak
OK, maar de Netgear is toch alleen een router? Geen DSL-modem toch? Want als je een (A)DSL-modem hebt met daarachter de router, moet je op allebei de poort forwarden, ander komt het hele verhaal er nog niet doorheen, zeg maar.

Wat heb je voor modem als het bovenstaande klopt?
Wie is je Internetprovider, Ziggo soms?
Door reitsma1960
wslangerak schrijft:
OK, maar de Netgear is toch alleen een router? Geen DSL-modem toch? Want als je een (A)DSL-modem hebt met daarachter de router, moet je op allebei de poort forwarden, ander komt het hele verhaal er nog niet doorheen, zeg maar.

Wat heb je voor modem als het bovenstaande klopt?
Wie is je Internetprovider, Ziggo soms?

Klopt, ik heb Ziggo en dus een Ubee modem van Ziggo.
Volgens mij troep. Kan ook niet inloggen.

Ik denk dat dit dus ophoudt. Nou ja, dan iedere minuut maar een webcamimage.

Groet,
Oebel
Door wslangerak
Tja.. ik heb geen Ziggo-ervaring, maar ik heb even rondgekeken voor je op gebruikersfora e.d., en 't is mij niet echt duidelijk geworden of en hoe het werkt.

Maar wellicht zitten hier meer Ziggo-klanten die dit aan de hand hebben gehad.

Dus... wie?
Door tjabine
Hoi Oebel,

Zowel ik als mijn vader gebruiken Ziggo en de modem Ubee van Ziggo.
In de Ubee hoef je helemaal niets in te stellen, alleen je router moet je instellen.
Gewoon de handleiding van je router doornemen of even via google de handleiding doornemen.
Moet werken kan niet anders.
Hier werkt het ook.

Gr Ron.