Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
Nouja ik blijf vandaag lekker thuis, wat een regen zeg, inmiddels al 11.4mm! Niet verwacht.
Zondag zal ik alles van de pier gaan halen, tot die tijd moet ik het hier maar even mee doen. Excuus voor de eventuele uitval.
Door Oebele
Zit er misschien ook iets los? b.v. een antennedraadje op de print van de ISS.
De zilte zeelucht kan ook corrosie op een print veroorzaken of ongewenste geleiding.
Dit zou ook kunnen verklaren waarom je er met regen (vocht) meer last van hebt.

Zit er misschien een radiobron in de buurt op dezelfde frequentie te werken.
Met een goeie scanner ben je daar zo achter.

Ik hoop dat je eruit komt.

Geef de moed niet te snel op je heb daar een heel bijzondere locatie ....
Door SpeedyGJ
Lijkt mij niet, ik wil hier zondag wel even naar kijken, eventueel foto maken.
Dat zou kunnen maar ik sluit dat iig wel uit gezien alles goed dicht zit.

Ik heb geen idee of dat aanwezig is, scanner heb ik niet dus dat wordt lastig.

En mijn moed wil ik ook niet opgeven, maar dit gaat nu al bijna een heel jaar zo, en op den duur wordt je daar ook wel een beetje zat van, elke keer dat heen en weer gevlieg, en die uitvallen, je krijgt (vooral met WD) geen goeie waardes, idem als dag gemiddelde! Vooral met WD krijg je dan een 410km/h op de teller te zien.
Als ik op een 1 of andere manier het signaal kan versterken zou dit misschien een oplossing kunnen zijn. Ik kan leven met een bereik van 60/70% tijdens regen, daar ga ik zeker niet moeilijk over doen, maar niet dat aantal keren op een dag 0% heb, ik schiet daar niks mee op, ook de bezoekers niet.
Door Snarf2000
Heel jammer dat je de pier gaat verlaten.:(

Maar troost je, de apparatuur gaat er met dat zoute water ook niet beter op worden.

Voordat je de boel thuis opzet, zou ik alles flink afspoelen met schoon (gedemineraliseerd?) water om de zoutresten weg te spoelen.

Na de avonturen op de pier is er voor mij toch nog wel een voordeeltje.
Misschien krijg ik nu ook weer eens de kans om WS Holwerd te verslaan met de windsnelheid. :P
Dat is in al die tijd veelal niet mogelijk geweest.
Daarvoor mijn felicitaties.

Frans
Door Ws Brielle
Dit is zo makkelijk op te lossen met een richtantenne..

Mijn windmeter staat ruim 400 meter verderop in de wijk en in heb uitstekende signaalwaarden. Goede antennes doen dus echt wonderen.
Door SpeedyGJ
Snarf2000 schrijft:
Heel jammer dat je de pier gaat verlaten.:(

Maar troost je, de apparatuur gaat er met dat zoute water ook niet beter op worden.

Voordat je de boel thuis opzet, zou ik alles flink afspoelen met schoon (gedemineraliseerd?) water om de zoutresten weg te spoelen.

Na de avonturen op de pier is er voor mij toch nog wel een voordeeltje.
Misschien krijg ik nu ook weer eens de kans om WS Holwerd te verslaan met de windsnelheid. :P
Dat is in al die tijd veelal niet mogelijk geweest.
Daarvoor mijn felicitaties.

Frans

Ik weet het, toch zou deze stations heel wat aan kunnen, ik ken wel meerdere stations die aan zee gelegen ligt, daar draait het al 4/5 jaar of meer goed, zolang je alles maar goed blijft onderhouden en niet zo laat verwaarlozen.

Ik geef je weinig hoop dat je mij kan verslaan hoor ;) gezien de wind op dit moment bij jou op 5km/h staat, met 6bft momenteel op de pier zou ik hier minimaal tot 10 a 15km/h komen, dan heb ik wel vette effect van de bomen op <10m.
Qua wind is het lastig om mij in te halen, met een gemiddelde van 67km/h zie ik verder niemand in de buurt komen. Alleen de komende dagen met de NWster zal ik veel invloed gaan ondervinden van de bomen, dit zou dan ook wel eens de laatste dag zijn dat ik boven aan sta. Na de downtime zal ik vrolijk ergens onderaan gaan dwarrelen.

Ws Brielle schrijft:
Dit is zo makkelijk op te lossen met een richtantenne..

Mijn windmeter staat ruim 400 meter verderop in de wijk en in heb uitstekende signaalwaarden. Goede antennes doen dus echt wonderen.

Daar zou ik graag meer van willen weten!
Door SpeedyGJ
Vandaag zal het dan zover zijn, maar voor dat ik de boel ga afbreken wil ik eerst voor de laatste keer nog wat testen doen.

Aller eerst zal ik met de console een stukje gaan lopen, eens kijken tot hoever ik kan komen, op google earth bekijken hoe ver het ongeveer is dan heb ik een beetje indicatie over de afstand.

Als dat goed loopt zal ik het ISS verhogen, gezien het rustige weer komt dat wel mooi uit, misschien is het dan opgelost.
Ik zal ook nog even de print nakijken, probleem is echter dat het nu mooi en rustig weer is, bereik is weer 100% dus dat moet ik even bekijken hoe ik dit ga onderzoeken of het daadwerkelijk nut heeft, want ik heb geen zin dat om morgen dan mogelijk in de regen alles moet gaan afbreken en opbouwen.

Kortom, eerst nog aantal testen doen, mocht het niks uit maken dan breek ik alles gewoon af en neem ik het mee. Voor de zekerheid het karretje maar mee nemen ;)
Door Mike
Ik ben bang dat je dus juist met de regen moet gaan testen, nu heb je 100% bereik dus valt er in mijn ogen weinig te testen.

Het lijkt wel of er bij regen een water laag ergens op komt te liggen en dit het signaal belemmert, weet niet hoe de console staat tenopzichte van de ISS maar het zou ook kunnen zijn dat als je hem hoger gaat plaatsen dat hij juist slechter gaat werken, hoogte en richtantennes zijn alleen maar goed voor afstanden, in jou geval het je teveel opstakels, en die obstakels blijven ook als de ISS omhoog gaat (neem ik aan), een richtantenne zou kunnen werken maar dan zou ik hem niet voor ontvangst gebruiken maar aan de ISS hangen.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen.