Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door jango
wslangerak schrijft:
Ik krijg ineens een geweldig idee voor een nieuwe reallifesoap!

Lijkt mij iets te overtrokken.

Maar het is misschien wel iets voor "Man bijt hond" hier bezoeken ze regelmatig malloten , gekke mensen of mensen met een iets wat vreemde hobby of gedrag.

Maar dan moet wel iemand de aanzet geven hiertoe en de KRO informeren en wie weet komt het dan wel eens zo ver.

succes ermee
Door SpeedyGJ
Hmmz misschien een goeie :D
Alleen weet ik niet of het echt nodig is. Ben nu op de pier en het bereik is net weer op gang gekomen.
Op een 1 of andere manier lag het er zonet helemaal uit.
Ik ga proberen om de ISS te verhogen, maar gezien de wind wordt het wel lastig. Mocht dit niet helpen dan neem ik alles mee, heb voor de zekerheid al de kar mee genomen.
Door SpeedyGJ
Gisteren is het gelukt om het ISS flink eind te verhogen. Ik heb gewacht met posten omdat ik zeker wou zijn dat dit nut had.
Nu ruim een uur later met regenval dat soms met bakken uit de hemel komt is het bereik nog altijd 100%. Voor nu lijkt het goed te werken, echter zie ik het nog wel even aan :)

Was gister wel lastig gezien de wind begon aan te halen naar 7bft.
Door Snarf2000
Als je ISS maar niet te veel gaat schudden met die harde wind op de pier.
Je hebt wel kans dat je regenwip telkens gaat kantelen.
Een droge bui zullen we maar zeggen.B)

Frans
Door Mike
SpeedyGJ schrijft:
Nu ligt het i-net eruit maar dat is een storing aan hun kant :D

Het zit ook niet mee he?;)
Wel goed om te lezen dat het bereik beter is nu, misschien hing hij te dicht bij het dak en bij neerslag kwam er water op het dak en ketste het signaal dan af ofzo, zit een beetje te denken wat het nou kon/kan zijn.
Door SpeedyGJ
Hmmz dat zou geen verkeerde oorzaak zijn. Morgen en overmorgen ook de nodige regen en wind dus, als die er dan nog steeds doorheen gaat dan zit het wel goed.

Het zit me indd niet mee nee :D
Door SpeedyGJ
Gister avond verhoging door gevoerd, het lijkt nut te hebben!
Echter stond het ISS te veel naar het zuiden gericht waardoor er geen signaal binnen kwam. Kwart over 3 de deur uit gegaan en mijn verstand op 0 zetten en opnieuw naar de pier gegaan. Paal gedraaid en de gegevens komen weer goed binnen. Alleen de windrichting klopt nu niet helemaal, deze moet ik nog even kalibreren.
Voor nu lijkt alles goed te gaan.
Door Mike
SpeedyGJ schrijft:
Echter stond het ISS te veel naar het zuiden gericht waardoor er geen signaal binnen kwam.

Blijkbaar zit je kwa signaal toch net op het randje, als je bij het draaien van de ISS al gelijk naar een 0% signaal gaat.
Daarom denk ik ook dat er wederom bij (zware)regen je toch weer last gaat krijgen van signaal verlies, maar ik hoop dat ik het mis heb ;)

Blijf het volgen.

Groeten, Mike.